بررسی تاثیر فناوری اطلاعات در آموزش عالی
چکیده :
درهزاره جدید دیگرساختار وفرایند سنتی آموزش جوابگوی نیازهای جامعه انسانی درعصراطلاعات نیست زیراکه دانش محوری بزرگترین هدف انسان معاصراست لذا باید فرصتهای را یافت که نتیجه فرایند آموزش را غنی ترنموده زیرا که بی سوادان قرن جدید آنهایی نیستند که نمی توانند بخوانند وبنویسند بلکه کسانی هستند که نمی دانند چگونه یادبگیرند مسلما بهره گیری ازفناوری های آموزشی با استفاده ازروش های جدید موجبات کارآیی واثربخشی بیش ازبیش نظام های آموزشی را فراهم می نمایند اين پژوهش از حیث روش، پیمایشی و توصیفی است كه پس ازبررسي و مطالعه كتب، مقالات تخصصي، نتايج تحقيقات انجام شده در اين زمينه ابتدا به مفهوم شناسي فناوری اطلاعات و فرصتها و تهدید های آن در رشد وتوسعه جامعه اطلاعاتی پرداخته سپس با الگوگيري از نتايج تحقيقات انجام شده به ارائه تاثیرگذاری رویکرد یاددهی و یادگیری افراد جامعه در مسیر آموزش عالی می پردازد .با مطالعه تحقیقات صورت پذیرفته می توان دریافت که باراه اندازی چنین سیستم های آموزشی می توان ازهزینه های هنگفت سالیانه دانشگاه ها به میزان چشمگیری صرفه جویی کرد و تفاوت حاصله را صرف تقویت وتوسعه ICT ومنابع درسی واستاندارد های آموزشی کرد .
» مشاهده ادامه مطلب