امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
1395/05/12 17:00:11
انجمن مهندسی و مدیریت ساخت ایران

باحمایت انجمن مدل سازی اطلاعات ساختمان ایران (IBIMA) Iran Building Information Modeling Association،

انجمن مهندسی و مدیریت ساخت ایران (ICEMA) Iran Construction Engineering Management  Association

باهدف  توسعه و گسترش دانش مدیریت ساخت و پروژه شروع به فعالیت نمود.

 

فعالیت های انجمن به صورت مجازی خواهد بود.

 

Iran Construction Engineering Management Association (ICEMA),Developing construction project management knowledge to support construction engineering management .

می پسندم دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
1395/04/31 14:14:28
شاخص های موفقیت

در اواخر دهه 1970-1980 پیترز و واترمن (نویسندگان کتاب در جستجوی تعالی) به تجزیه و تحلیل شرکت های موفق امریکا پرداختند تا شاخص های مشترک موفقیت در این شرکت ها را شناسایی کنند. آنها نتیجه گیری کردند که ویژگی های زیر در همه این شرکت ها مشترک بوده است:
1- جانبداری از عمل: یافتن راه حل و آزمایش آنها. انجام دادن کار به جای انتظار طولانی برای راه حل.
2- نزدیک بودن به مشتری: گوش دادن مدام به مشتری و یاد گرفتن از او.
3- خودمختاری و ابتکار: پرورش رهبران و نوآوران در سازمان ‌، آزاد گذاشتن کارکنان و تشویق آنها به قبول خطر.
4- بهره وری از طریق کارکنان: حرمت گذاشتن به افراد به عنوان منشا عقاید و نه صرفا کسانی که کار انجام می دهند.
5- داشتن رویکرد های عملی و متکی بر ارزش ها: مدیریت از طریق پرسه زدن در محیط کار؛‌ مدیران به جای آنکه دور از دسترس باشند، علاقه و توجه خود را آشکار می سازند.
6- تمرکز بر نقاط قوت: شناسایی نقاط قوت سازمان و تمرکز منابع در آنها.
7- شکل ساده و کارکنان کم: ساختارهای ساده و یکدست که در آن همه می دانند تا چه حد در حساسیت نسبت به مشتری و نوآوری نقش دارند.
8- روش های آزاد و در عین حال جدی: اعطای اختیار تا مراحل برخورد کارکنان با مشتری، شناخت و سازگاری میان انعطاف پذیری و کنترل، کیفیت در برابر هزینه، کارآیی در مقابل اثر بخشی و حصول اطمینان نسبت به وجود احساس همگونی و هدفمندی از طریق ارزش های مشترک فرهنگی.

 


شاخص های موفقیت برگرفته از کتاب تعالی سازمان- باب نورتون

می پسندم دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
1395/04/25 20:40:04
They were about to start another project

I read somewhere that Otis, or another elevator production company, had a serious problem with its products: people were complaining that their elevators were too slow.

So, they had one project after another to increase the speed. Some succeeded, some didn’t. But customers were still unhappy. They were about to start another project, when…

The wise guy: why do you want to increase the speed?
The executive: because we need the elevators to be faster. 
The wise guy: why?
The executive: because it’s important for an elevator to be fast. 
The wise guy: why?
The executive: because people are complaining that they are too slow.
The wise guy: why do you think they are complaining about that?
The executive: because they get bored in the elevator. 
The wise guy: aha! So, you don’t want to increase the speed, you just don’t want the passengers to get bored!

Later, they came up with the idea of putting mirrors in the elevators. Then, people had something to think about when they were in the elevator, and they were no longer bored. They even thought the elevators had become faster.

However, this story is about initiating the right project. How does it apply to us, when we’re already in the project?

می پسندم دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی