محمد علی به ابادی محمد علی به ابادی
1395/07/18 10:32:40
حفظ حقوق اقلیتها ضامن بقای اکثریت است

بنام خدا
در هر جامعه بطور طبیعی گروه هائی وجوددارند که دارای افکار ورفتارهائی ویژه خود هستند و در میان جمع ممکن است گروهی از نظر تعداد اکثریت را دارا باشد ودر صورت وجود مردمسالاری این اکثریت زمام کشوررا دردست میگیرد. که امری طبیعی است اما بقای این زمامداری منوط به رعایت حقوق اقلیتهاست .ممکن است پرسیده شود که چگونه یک گروه اکثریت بقا ودوامش به اقلیتها بستگی دارد؟
در هر جامعه اقلیتها بدلیل کمی جمعیت خود تلاش میکنند درکنار هم باشند ودر غم وشادی هم سهیم باشند. ما موارد بسیاری را در کشور آمریکا واروپا شاهد هستیم که اقلیتهای آسیائی وآفریقائی یا ازمذاهب گوناگون در کنارهم زیست میکنند .از طرف دیگر گروه حاکم که اکثریت را داراست بدلیل داشتن قدرت از بقای خود غافل میشود ودر همین شرایط است که اقلیت منسجم بایک هماهنگی با اقلیت دیگر موجبات سقوط اکثریت را فراهم میکند وحکومت را در اختیار میگیرند . این امری طبیعی است .اگر اکثریت تنها بخود بیاندیشد اقلیتها روزی آنرا کله پا میکنند . تنها درصورتی حکومت موفق وپایدار است که سهم اقلیتها داده شود
بقای هررژیمی تنها درگرو آراء اکثریت گروه خود  نیست .آنچه آنانرا پایدار میکند عدالت ودادگری است وسپردن سهم هریک از گروه ها موجب بقای اکثریت دادگر است . جامعه هیچگاه متعلق به اکثریت نیست .برای اکثریت تنها فرصتی پیش میاید که عدالت را برقرار کند والا منتظر قیام مردمسالارانه ویا احیانا بگونه دیگری باشند.

می پسندم (1) دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی
محمد علی به ابادی محمد علی به ابادی
1395/07/13 12:26:09
چگونه میتوانیم به حقیقت دست یابیم؟

بنام خدا
انسان ازنظر طبیعت جانور است اما با این تفاوت که می تواند فکر کند وبه حقیقت دست یابد واین مهمترین تفاوت میان انسان وسایر جانوران است.این امر مهم درسایه عقل است که خداوند آنرا در انسان بودیعت نهاده است.گوهرعقل اولین مخلوق خداوند است وفرشتگان عقل محض اند. بنابراین عقل تنها ابزار درک حقایق است وچون آدمی اهل نسیان وخطاست همیشه عقل نمی تواند مارا یاری دهد ولذا پیامبران بعنوان عقل بیرونی بیاری انسان آمده اند.
اما با این ابزار چگونه میتوان به حقیقت رسید ؟
خداوند درکتاب خود می فرماید مومنان کسانی اند که به سخنان گوش فرا میدهند وآنگاه بهترین آنرا برمیگزینند .پس شرط اول کشف حقیقت گوش فرا دادن است والبته با دقت واندیشه .در نتیجه فرار از گوش دادن ویا نخواندن مطلبی مارا ممکن است از کشف حقیقت دور کند. مولا علی ع میفرمایند به گفتار بنگر نه به گوینده(انظر الی ماقال ولا تنظر الی من قال) مراد اینستکه اگر به گوینده توجه کنید شاید فردی ذی نفوذ باشد وگفتار اورا دربست بپذیرید که گاه حقیقت ندارد ویا گوینده ای به بدنامی می شناسید واز گفتارش فرار کنید اما شاید ازحقیقتی رویگردان شده اید . پس بهتر است بدون توجه به شخصیت گوینده گفتار اورا محک بزنید.رهبری معظم نظام فرمودند که نظر رهبر نظر نظام نیست وتبعیت ازآن الزامی نیست ومخالفت باآن نیز مخالفت با نظام نیست .مفهوم این فرمایش اینستکه در نظرات ایشان هم دقت کنید این مراد کلام امام علی وقرآن کریم است . متاسفانه گروهی شاید همان شیعه انگلیسی به فرموده رهبری باشند که با انگ زدن به افراد جوانان را ازشنیدن گفتار آنان باز دارند ونتیجه اینکه از حقایق دور بمانند .پیرو اهلبیت خردمند است ودر امور اصولی وباورها هرگز خودرا دردایره تنگ افراد وگرو هها قرار نمیدهد وفراتر ازآنها می اندیشد .هر انسانی در کره هستی مرکز جهان است (عالم صغیر)و میتواند با ابزار خردمندی جهان را دریابد والبته وحی نیز یاور او خواهد بود .پس بیائیم پیش ازآنکه مطلبی را بخوانیم به گوینده توجهی نکنیم وبا مطالعه مطلب تعقل کنیم آنگاه خود حکیمی پیرو اهلبیت خواهیم بود ان شاء الله

می پسندم دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی
محمد علی به ابادی محمد علی به ابادی
1395/07/12 00:27:21
زندگی از دیدگاه امام حسین ع

بنام خدا
درآستانه محرم وعاشورا قرار داریم مایلم زندگی را ازدید امام بزرگوارمان تعریف کنم.
امام می فرمایند (الحیات عقیده وجهاد) زندگی عبارت است از داشتن باور وتلاش درراه آن .گرچه تعریف بسیار کوتاه وساده است اما مطلب بسیار عمیق وگسترده است وشاید کسی نتوانسته است زندگی رااینگونه ساده وکوتاه تعریف نماید .
انسان دارای دوبخش است بخشی اندیشه او وبخش دیگر عمل اوست وامام در تعریف خود این دوبخش را مطرح کرده اند .
این تعریف جامع وهمگانی است وتعلق به هیچ دین یا آئین ویا سرزمینی ندارد ودر طول تاریخ جاری است.
عقیده یا باور همان چیزی است که هر انسانی بدون آن پوچ است وسرگردان (ضال)وباور من یعنی ایمان به یگانگی خدای هستی ووحی او که توسط پیامبران ابلاغ گردیده وروز رستاخیز وهرکس در هرنقطه عالم باید باورهای خودرا بیابد.
اما عمل یا جهاد تلاش آدمی در راه باورهای اوست بعبارت دیگر انجام کارهای خوب است و جهاد من در امور فردی انجام تکالیف دینی ودر امور اجتماعی اجرای قوانین جامعه است واین همان مفهوم دقیق جهاد در تعریف امام ع است.انسانی که در مسیر جهاد نیست یا باوری ندارد ویا باید درآنها شک کند چه حاصل هر باوری عمل در مسیر آن است.
اما چرا با این تعریف مردم جهان بوحدت نمیرسند در حالیکه اگر همه درزندگی دارای باور باشند ودر مسیرآن جهاد کنند قطعا باید بوحدت برسند .بنظر بنده مهمترین عامل ویا شاید تنهاترین عامل تفرقه وجدائی افراط وتفریط در باورها وجهاد درآن است .اینکه هرکسی اصرار کند که سخن او حق است وبردیگران تحمیل کند ویا اینکه از باور خود دفاع نکند عملا وحدتی بوجود نمیاید . راه رسیدن بوحدت انسان ها دوری از افراط وتفریط است .در این صورت است که همه ادیان وآئین ها بهم نزدیک میشوند بدون آنکه حذف شوند. در همه باورها نکته های حق وباطل وجوددارد واصرار بر باطل هاست که مارا ازحق های موجود در آئین ها دور میدارد. امید است که در سایه امام حسین سید الشهدا ع با پرهیز ازافراط وتفریط بتوانیم مسیر وحدت جهانی در امت اسلامی وجهان انسانی را طی کنیم. ان شاء الله

می پسندم (1) دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی
محمد علی به ابادی محمد علی به ابادی
1395/07/01 12:57:37
جهت آگاهی رهبران عربستان سعودی

بنام خدا
اخیرا برخی از رهبران سیاسی ومذهبی عربستان سعودی اعلام داشته اند که ملت ایران مجوس وزردشتی هستندومسلمان نیستند واز این طریق تلاش میکنند خودرا مسلمان جلوه دهند ومسیر حج را بسوی مردم کشورمان ببندند. بنده هم عرایضی خدمت این رهبران ناآگاه بنویسم تا اگر خوابند بیدار شوند.
تاریخ گذشته دوکشور:ایران ازهمان آغاز که توسط اجداد ما برپا شد موحد بودند وبرآئین توحیدی ابراهیم بودند ودین زردشتی  ومجوس که درردیف ادیان الهی در یکی ازآیات قرآن کریم آمده است خود دلیلی براین امر است .البته همه ادیان الهی مسیر انحراف را رفته اند وآمدن هر دین جدید برای اصلاح این انحرافات بوده است واسلام عزیز که پا بعرصه وجود گذاشت برهمین اساس بود که در حمله ناجوانمردانه اعراب آن زمان ایرانیان مسلمان شدند وبخشی ازآنان مسیر اهلبیت را پیمودند والباقی برهمان اسلام اعراب جاهلیت ماندند . اما تاریخ عرب هیچ تمدنی را نشان نمیدهد جز توحش وزندگی در جنگ طوایفی تا اینکه اسلام عزیز در فتح مکه آنانرا مسلمان نمود وبدانان شخصیت داد اما قدرش را ندانستند وبرمسیر نادرست رفتند.
تاریخ امروز دوکشور:اگر چه ایرانیان دولتهای متجاوز برخود بسیار دیده اند اما آن اقلیت پیرو اهلبیت همچنان علمدار اسلام عزیز بودند تا اینکه جمهوری اسلامی برپاشد وهمگان امام راحل را برگزیدند وقانون اساسی جدید به تصویب ملت بزرگ ایران رسید.اما شما اعراب بادیه نشین همچنان برطبل جاهلیت میزدید و تنهاراه زندگی را حمله به دیگران میدانستید واسلام عزیز را اینگونه به دیگر نقاط بردید وآبروئی برجای نگذاشتید واینک که دولتی برپایه سلطنت فاسد ایجاد کرده اید بنام اسلام با دشمنان اسلام لاس میزنید ووزیر خارجه اتان علی الظاهر همجنسگرا نیز ازآب درآمده است .
اما با همه این اوصاف ملت ایران کاری به شیوه حکومت شما ندارد وآن از مردم آن کشور است اما میتوان با همین باورها وعقاید قرون وسطائی نیز با هم زندگی کرد . اگر اندک گروهی که در کشورمان همسان شما هستند ویا جیره خوار شما مشکلی فراهم نکنند ما میتوانیم در کنار هم زیست کنیم ومردم ما برای حج راهی آن دیار شوند .این امر تنها اندکی خردمندی نیاز دارد والبته استقلال رای .اگر دارید وارد میدان شوید دولت ما منتظر این اقدام خردمندانه ومستقلاته است.

می پسندم دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی
محمد علی به ابادی محمد علی به ابادی
1395/06/30 09:15:10
عیدتان مبارک

بنام خدا
اجازه دهید نظرم را راجع به غدیر صریحا بنویسم آنروز پیامبر بزرگوارما براساس فرمان الهی علی را برای ادامه راه نبوت معرفی کردند بی آنکه نیازی به بیعت مردم باشد .اما امامت آن حضرت یک روز پس ازرحلت پیامبر تحقق یافت وآن روز روز امامت نام دارد همانگونه که امامت حضرت صاحب یک روز پس از رحلت پدرشان آغازشد. روز غدیر روز اکمال دین بود واین امر اتفاقی همه مسلمانان جهان است اما در امر خلافت که نیاز به بیعت دارد مردمان آن زمان بجای انتخاب بهترین گزینش بسراغ شخص دیگری رفتند وبهرحال سرنوشت انسان بدست خود اوست نه اجبار.بنظر بنده اگر بجای غدیر که روز اکمال دین است ومایه اختلاف اهل سنت وشیعه روز امامت را جشن میگرفتیم در مسیر اتحاد پیش میرفتیم اما نشد وکار بجائی رسیده است که اهل سیادت آن روز را هم درقبضه خود درآورده اند یعنی امام علی امام سادات است وبقیه بروند کنار.بهر حال این هم نظری است تا ببینیم دیگران چه میگویند موفق باشید

می پسندم دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی
محمد علی به ابادی محمد علی به ابادی
1395/06/25 10:59:46
بیائیم در محضر خداوند ومردم کشورمان شجاع باشیم!

بنام خدا
اقدام آقای مرتضوی دادستان سابق تهران در پرونده کهریزک امری شجاعانه بود فارغ ازاینکه دیر انجام شد اما بهرحال ستودنی است .میگویند مردم دیار یزد انسانهائی متعادل وشجاع اند و من چون خونم ازآن دیار است منتظر این امر بودم وسرانجام او کاری را کرد که هم شهریانش اینگونه اند وامید است که دیگر یزدیان که درمصادر امورند ونامی اند آنان نیز برگذشته نادرست خود اقرار کنند . یکی از صفات مهم رهبری در قانون اساسی صفت شجاعت است چه مدیر ترسو ویا متهور همیشه بخود وبکشور صدمه میزند . اگر مسوولان ما در مواقعی که پی به اشتباه خود بردند صادقانه کنار روند وبپذیرند که اشتباه کرده اند مانند آنچه در فرهنگ غرب هست دیگر اینهمه پرونده در دادگستری باد نمیکند وقضات شریف ما حتی بدام فساد نیز نمی افتند چرا که اینگونه پرونده ها بی سرانجام است وهمه را گرفتار میکند .اگر بابک زنجانی همان آغاز ویا حتی هم اکنون برخطای خود اعتراف کند قطعا ملت ایران وخداوند شجاعت اورا خواهد ستود.اگر مسوولانی که درسایه مقررات نادرست وجوه کلان ونجومی گرفته اند خود اعلام میکردند وبرمیگرداندند .شجاعت آنان آنانرا نجات میداد. کشور ما درسایه مسوولان جبون ومتهور گرفتار است که محصول دولتهای ترسو وبی باک گذشته است . اینک که دولت منتخب راه اعتدال وشجاعت را پی گرفته است میتوان گفت اقدام دادستان سابق یکی از نمونه های این فضای سیاسی است .اینک بجای اینکه طرفداران ومخالفان این اقدام یکدیگررا متهم به فساد کنند بهتر است راه این اقدام شجاعانه را پی گیرند وبا قبول اشتباهات خود هم خویش را رها سازند وهم ملتی را که گرفتار اقدامات خود کرده اند وبدینگونه به دیگران نشان دهند که مسوولان اسلامی راه اولیای خودرا می پیمایند نه راه شیاطین وترسویان.

می پسندم دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی
محمد علی به ابادی محمد علی به ابادی
1395/06/23 09:48:16
چگونه امامت را خردمندانه اثبات کنیم؟

بنام خدا

درقرآن کریم دو آیه آمده است که در ارتباط با هم هستند ونتیجه ای که از آن حاصل میگردد اثبات امامت امام علی وفرزندان ایشان است. آیه اول معروف به آیه تبلیغ وآیه دیگر معروف به آیه اکمال دین با هم مرور میکنیم.

آیه تبلیغ:

  • ﴿یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْكَافِرِینَ﴾(سورهٔ مائده-آیهٔ ۶۷)
  • ای پیامبر! آن چه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای و خدا تو را از گزند مردم نگاه می‌دارد. خداوند کافران را هدایت نمی‌کند

در این‌ آیه‌ شریفه‌، ابلاغ‌ امری‌ به‌ پیامبر واگذار شده‌ که‌ عدم‌ ابلاغ‌ آن‌مساوی‌ است‌ با عدم‌ ابلاغ‌ رسالت‌، و معلوم‌ است‌ که‌ اگر این‌ امر، تکلیفی‌ ازتکالیف‌ متعلقه‌ به‌ مردم‌ باشد عدم‌ ابلاغ‌ آن‌ مساوی‌ با عدم‌ ابلاغ‌ رسالت‌نیست‌ پس‌ باید امری‌ باشد که‌ متعلق‌ و مربوط‌ به‌ اصل‌ دین‌ است‌، نه‌ فرعی‌از فروع‌ دین

‌آیه اکمال دین:

«... الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلاتخشوهم و اخشون ألیوم أکملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتى و رضیت لکم الاسلام .

(آیه3 سوره مائده)

امروز کافران ازدین شما مایوس شدند ازآنان مترسید ازمن بترسید امروز دین شمارا کامل کردم ونعمت خودرا برشما تمام واسلام را برای شما برگزیدم.

اگر به مفاد این دو آیه دقت کنیم در اولی امر مهمی را پیامبر مکلف بود ابلاغ کند ودر دومی کمال دین اعلام میگردد .چه چیزی ازسوی پیامبر اقدام گردید که آیه کمال نازل شد.این همان تکیف مهم پیامبربود. در فاصله زمانی میان این دوآیه رویداد مهمی که پیش آمد حادثه غدیر خم بود که درآن پیامبر علی را بمردم معرفی کردند.

در اینجا دونظر وجوددارد پیروان اهلبیت معتقدند که پیامبر علی را برای جانشینی معرفی کردند اما اهل سنت معتقدند که پیامبر ایشان را برای خلافت معرفی نکردند بلکه شخصیت ایشان را ستودند.

اگر این دونظررا با هم بیامیزیم چنین نتیجه ای بدست میاید که پیامبر اسلام شخصیت علی را برای جایگزینی امر امامت که دنباله نبوت بود معرفی کردند که نیازی به بیعت نداشت واین در تکلیف خداوند بود که نبوت را تداوم بخشد اما مساله خلافت امر دیگری است که باید با بیعت مردم همراه باشد ودیدیم که پس از رحلت پیامبر مردم ابوبکررا برای خلافت برگزیدند و قاعده کلی هم چنین است اما کاش مردم خردمندتر ازآن بودند که فقیه ترین کس را برمیگزیدند وسرنوشت انسان بدست خود اوست وامروز هم درقانون اساسی همین امر تسجیل شده است.

می پسندم (1) دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی
محمد علی به ابادی محمد علی به ابادی
1395/06/21 08:42:11
"فاتف" چیست؟FATF

بنام خدا

"فاتف" نه خوردنیه نه پوشیدنی نه دشمن خارجی است نه داخلی

صاف و ساده و رک و پوست کنده، "فاتف" تعهدی جهانی برای جلوگیری از پولشوئی است که دولت روحانی آن را امضاء کرده تا این سد هم برای اجرای برجام شکسته شود و برای سرمایه گذاری خارجی در ایران بهانه ای وجود نداشته باشد. عده ای از یک طرف علیه برجام تبلیغ می کنند که عملی و اجرا شدنی نیست و دولت اشتباه کرده که در مذاکرات اتمی به تفاهم رسیده و از طرف دیگر با شکستن سدهای مانع اجرای برجام مخالفت می کنند. هدف هم بسیار ساده و آشکار است: جلوگیری از گشایش اقتصادی در کشور و ایجاد شغل و کار و رونق اقتصادی. همه این سروصداها برای زمین زدن دولت است. جلوگیری از موفقیت اقتصادی دولت و جلب رضایت مردم که نتیجه قطعی آن پیروزی قاطع تر روحانی است. آنها که مروتی ندارند و بیکاری و گرسنگی و فقر و آوارگی مردم برایشان بی اهمیت است. آنها پولهائی را در دولت های گذشته غارت کرده اند که نمی خواهند حساب آن را پس بدهند و با دولت روحانی به همین دلیل سر دشمنی دارند. اگر ریگی به کفش ندارند، چرا باید نگران موافقت جهانی دولت برای مبارزه با پولشوئی باشند؟ تازه فراموش کرده اند که این قانون در دولت گذشته در مجلی مطرح شد ودر این مدت سرگردان بود که سرانجام مانند موارد سرگردان دیگر در این دولت سامان یافت.

می پسندم دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی
محمد علی به ابادی محمد علی به ابادی
1395/06/12 22:21:05
چگونه میتوان از زناشوئی لذت کامل برد؟

در امر جنسی مدیریت با مرد است

بنام خدا

درست است که امر زناشوئی دوطرف دارد اما در همه مشارکتها حتما یکی باید مدیر باشد همانگونه که در خانواده ایرانی مسوولیت اداره با مرد است در مساله جنسی نیز حتما مدیریت برعهده مرد است واگر مرد دقیقا بروظیفه خود آگاه باشد از این عمل سربلند بیرون خواهد آمد. اما چرا مدیریت برعهده مردان است ؟ این امر مربوط به تکنولوژی جنسی است چون اولااندام جنسی مردان در بیرون بدن قرار دارد وقابل لمس است ثانیااگر نظارت نشود ومرد زودتر انزال گردد دیگر کار ازکار میگذرد وموفق نخواهد شد کاررا تمام کند ولذا تنها راه برای رسیدن به هدف مدیریت جدی مرد برکارزار است .

اگر مرد موفق شود ابتداهمسر خودرا راضی کند دیگر برای او کار آسان میشود اما برعکس آن امکان پذیر نیست.

در این مدیریت مرد باید از همه امکانات موجود خدادادی همسر خودرا بشرایط دلخواهش برساند وزمانیکه این امادگی را در همسر خود یافت  با اندکی تامل وتحمل کاررا بپایان میرساند وهردو خشنود وراضی از نعمتی که خداوند به آنان اعطا فرموده آمادگی ادامه زندگی شادی را خواهند داشت

http://mbehabady.salamatblog.ir

می پسندم دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی
محمد علی به ابادی محمد علی به ابادی
1395/06/09 15:06:12
برای جلوگیری ازنابودی کشورهمیشه راهی هست!

بنام خدا

اخیرا درخبرها آمده که با میانجیگری دولت کوبا جنگ داخلی 50 ساله میان دولت کلمبیا وشورشیان فارک خاتمه یافت در حالیکه در این مدت بیش از240000 نفر کشته شده اند.چندی پیش همین امر میان دولت فیلیپین ومخالفان به درگیری 30 ساله خاتمه دادند. واگر در میان رهبرانشان خردمندی بیشتری بود زودتر مشکل را حل میکردند . دولتهای سوریه عراق لیبی یمن افغانستان پاکستان و..اگر خردمندانه عمل میکردند هم اکنون مردم آن کشورها شاهد تخریب کشورشان نبودند با میلیونها کشته .دولت ترکیه هنوز سر عقل نیامده است وپس ازبرون رفت ازیک کودتای خونین درسر سودای نابودی کردهارا دارد که قطعا خود نابود خواهدشد. تاریخ گذشته گواه این امر است وفلسطین نیز چنین است .در ایران خودما رهبران کشور که در زندان های رژیم گذشته بودند ودر میانشان مباحث ایده ئولوژیک جریان داشت .پس ازپیروزی انقلاب همان دعواهای درون زندان را بمیان جامعه تازه از ستم رسته واردکردند وبخاطر اینکه نتوانستند همدیگررا تحمل کنند هم در جنگ با صدام درگیرشدند وهم دردرون یکدیگررا نابودکردند وچه شهدا وکشته ها از هردوطرف بزیر خاک رفتند ودود آن آتش ها به چشمان مردم رفت و هنوز این جدالها ادامه دارد وهرروزه عده ای بعناوین مختلف گرفتار زندان وعقوبت میشوند وهیچ راهی برای خلاصی ازاین مخمصه نیست مگر آنکه خردمندان با وساطت دیگران این مخاصمات برچیده شود وتومار اختلافات بسته شود .امروز بهتر از فرداست وفردا بهتر از آینده دور است چه هیچ حاصلی جز نابودی درانتظار نظام مدعی پیروی از اهلبیت نیست . مدارا ومصالحه وکنار آمدن با دشمنان قسم خورده داخلی در اولویت امر است تا بتوان با قدرت دربرابر دشمنان خارجی ایستاد .بزرگترین دشمن انسان هواهای نفسانی است که گاه بصورت فرشته رحمانی جلوه میکند.

می پسندم دیدگاه (0) اشتراک گذاری گزارش به پلیس علمی