عبادت بجز خدمت خلق نیست!؟
تعدد مراجع دینی ونقش حوزه ها
پرسشی که دراین جا مطرح میشود اینستکه آیا ضرورتی به وجود مراجع متعدد هست؟ وآیامیتوان مردم را در مراجعه به مراجع متعدد بوحدت رسانید ؟ برای پاسخ بدین پرسش مهم دو امر باید روشن شود.
پس از انقلاب اسلامی وتصویب قانون اساسی ووجود شورای نگهبان عملا 90 درصد احکام فقهی وارد حوزه قوانین شده است .چه فقه از چهار بخش عبادات معاملات احکام وسیاسات تشکیل میگردد.بجز بخش عبادات تقریبا سایر موارد بصورت قانون در کشور اجرا میشود ازجمله قانون مدنی تجارت مجازات اسلامی و...بنابراین تنها مسایل عبادی هستند که در رسایل مور دمراجعه عموم است. البته بخشی از این امور هم وارد حوزه قانونگذاری شده است مانند حج یا امر بمعروف و..بنابراین رسالات عملیه عملا بسیار محدود شده اند.
گرچه زیبنده جامعه اسلامی وفور فقیه است وهمه باید بنوعی با این علم آشنا شوند ولی وفور فقیه با تعدد مراجع متفاوت است .چرا که هر مرجع دارای پیروانی است اما فقها تنها از دریافت های فقهی خویش پیروی میکنند وتابع مرجع دینی نیستند بنابراین افزونی فقها امری است مفید وضروری اما تعدد درمراجع چنین نیست.
کلام الملوک ملوک الکلام (هدیه ای بمناسبت عیدسعید فطر)
بنام خدا
رهبر معظم جمهوری اسلامی دردیدار با دانشجویان اعم از هر طبع سیاسی مطالبی فرمودند که با توجه به اهمیت آن اینجانب آنهارا دسته بندی نموده وبمناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر تقدیم علاقمندان به این شبکه می نماید عیدتان مبارک
1-تقویت ایمان ازطریق مراجعه به قرآن وادعیه وپرهیز ازضایع نمودن نماز وپیروی ازشهوات تا بتوان دربرابر استکبار ایستادگی نمود
2-دستیابی به اقتدارکامل تا استکبار نتواند به ایران اسلامی صدمه بزند
3-مطالبه گری دانشجویان وارائه پیشنهادهای سازنده به دولت ومجلس
4-رهبری وظیفه ورود به مسایل جزئی را ندارد اما اگر انحرافی مشاهده شود به مسوولان تذکر میدهند
5-پرهیز ازناامیدی وخستگی
6- بارها گفتهایم حرف مخالف رهبری، نه جرم است و نه معارضهای با آن میشود
7-هیچ منافاتی میان انقلابی بودن و درس خواندن دانشجویان وجود ندارد
8-حضور فکری در مسائل اصلی کشور و حضور فیزیکی در مواقع لازم اما با شیوههای درست و قانونی
9-در تفکر اسلامی، اقناع و جذب دلها یک اصل مهم است و تشکلهای دانشجویی باید با استدلالهای محکم و روشن، مواضع خود را برای دانشجویان و مردم تبیین کنند
10-افزایش سطح آگاهی سیاسی و دینی
11-دفاع صریح و بدون تقیّه از نظام اسلامی البته منظور از دفاع از نظام، دفاع از رهبری نیست بلکه دفاع از مجموعه ارزشهای در هم تنیدهای است که انقلاب با تکیه بر آنها به رشد و بالندگی خود ادامه میدهد
12-تداوم و توسعه اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم
13-توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در اندیشه و عمل
14-تقویت گفتمانهای اصلی انقلاب از جمله عدالت، اقتصاد دانشبنیان و مقاومتی، پیشرفت اسلامی ایرانی و شتاب علمی
15-تشکیل یک جبهه واحد ضد آمریکایی - ضد صهیونیستی در سطح دانشجویان جهان اسلام
16-پرهیز از زدن اتهام غیرانقلابی به افراد .انقلابیبودن، مراتب و معیارهای مشخصی دارد و نباید کسانی را که دیدگاههایشان با شما انطباق کامل ندارد اما دارای این معیارها هستند، به غیرانقلابی بودن متهم کنید
17-همافزایی تشکلهای انقلابی دانشگاهها از طریق تکیه بر نقاط مشترک
18-نگاه راهبردی به انقلاب و تفکر درباره آینده
19-عدم حمایت از کسانی است که سردمدار فتنه بودند و یا از آن سوءاستفاده کردند و تاکنون نیز اعلام تبری نکردهاند(بنظر نویسنده مراد دوچهره محصورند)
20-اصل موضوع عقلگرایی بسیار پسندیده و مورد تأیید اسلام و قرآن است و امام (ره) نیز یکی از عقلای بزرگ جهان بود
حضرت آیتالله خامنهای تأکید کردند: من بر اساس وظیفه دینی و شرعی و اخلاقی، تا جان در بدن دارم خواهم ایستاد و به مردم هم اعتماد دارم؛ همچنان که به نتیجه ایستادگی یعنی پیروزی یقین دارم