پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان آشنایی و حمایت مدیران ارشد در اجرای موفق مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی انجام شد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است، جامعة آماری در این پژوهش کلیه مدیران و معاونان سازمان آموزش و پرورش شهرستان عسلویه درسال تحصیلی (93-92) که در مجموع 115 نفربودند، مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند. اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته با ضریب الفای کرانباخ 83% مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در بخش توصیفی از فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، انحراف معیار و در بخش استنباطی از آزمون¬هاي تحلیل رگرسیون چندگانه، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t برای گروه¬های مستقل، تحلیل واریانس یکراهه استفاده گردید. یافته ها نشان داد بین میزان آشنایی و حمایت مدیران ارشد، سابقة مدیریتی و پذیرش مهندسی مجدد رابطه معنی¬داری (001/ >P) وجود دارد. بین نگرش معاونین مدیران، برگزاری کلاس¬های آموزشی و پذیرش مهندسی مجدد رابطة معنی¬داری (001/ >P) وجود دارد. بین دستوری بودن طرح و پذیرش مهندسی مجدد رابطة معنی¬داری (001/ >P) وجود دارد. حال آنکه بین آزمودنیها از لحاظ پذیرش مهندسی مجدد فرایندهای سازمان بر حسب وضعیت تأهل، سن، رشته تحصیلی، پست سازمانی و تحصیلات آنان تفاوت معنی داری مشاهده نشد.
کلید واژگان :فرایندهای سازمانی، حمایت مدیران، آشنایی مدیران، آموزش و پرورش
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 1144844330325636
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI با 4>IF>
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : فصلنامه علوم انسانی اسلامی ( انجمن تحقیقات علوم اجتماعی ایران)
- IF مجله : 0/21
- ISSN : 2008-3653
- تاریخ ثبت : 1394/09/04 12:51:43
- ثبت کننده : لیلا شاطر
- تعداد بازدید : 274
- تعداد فروش : 0