چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان آشنایی و حمایت مدیران ارشد در اجرای موفق مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی انجام شد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است، جامعة آماری در این پژوهش کلیه مدیران و معاونان سازمان آموزش و پرورش شهرستان عسلویه درسال تحصیلی (93-92) که در مجموع 115 نفربودند، مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند. اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته با ضریب الفای کرانباخ 83% مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در بخش توصیفی از فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، انحراف معیار و در بخش استنباطی از آزمون¬هاي تحلیل رگرسیون چندگانه، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t برای گروه¬های مستقل، تحلیل واریانس یکراهه استفاده گردید. یافته ها نشان داد بین میزان آشنایی و حمایت مدیران ارشد، سابقة مدیریتی و پذیرش مهندسی مجدد رابطه معنی¬داری (001/ >P) وجود دارد. بین نگرش معاونین مدیران، برگزاری کلاس¬های آموزشی و پذیرش مهندسی مجدد رابطة معنی¬داری (001/ >P) وجود دارد. بین دستوری بودن طرح و پذیرش مهندسی مجدد رابطة معنی¬داری (001/ >P) وجود دارد. حال آنکه بین آزمودنی‌ها از لحاظ پذیرش مهندسی مجدد فرایندهای سازمان بر حسب وضعیت تأهل، سن، رشته تحصیلی، پست سازمانی و تحصیلات آنان تفاوت معنی داری مشاهده نشد.

کلید واژگان :

فرایندهای سازمانی، حمایت مدیران، آشنایی مدیران، آموزش و پرورش



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک