با افزایش رقابتپذیری ناشی از جهانیسازی، رقابت سازمانهای امروزی در میان زنجیرهی تأمین افزایش یافته و تمام کانالهای زنجیره و سازمانهای خارجی را شامل شده است. دیدگاههای درونسازمانی مرتبط با کیفیت دارای محدودیتهایی میباشد، بنابراین تولیدکنندگان باید توجه خود را به رویکردهای میانسازمانی کیفیت نظیر مدیریت کیفیت زنجیرهی تأمین(SCQM ) معطوف نمایند. چراکه بکارگیری SCQM، شرکتهای تولیدی را در نیل به نیازهای مشتریان در بازار رقابتی توانمند خواهد ساخت.برای این منظور در این تحقیق پس از شناسایی ساختار مدیریت زنجیره تأمین و عملیات مدیریت کیفیت از طریق مرور مفهومی ادبیات، تعریفی مفهومی و جامع از مدیریت کیفیت زنجیرهی تأمین (SCQM) ارائه شده و در نهایت با بررسی ابعاد آن، چارچوبی مفهومی شامل 7عامل اصلی از SCQM ارائه شد. ارتباط و توالی این عوامل با مدلسازی ساختاری تفسیری فازی مشخص گردید. در این راستا پس از ارزیابی، این عوامل در پنج سطح قرار گرفتند. در ادامه مدل ساختاری بدستآمده، با روش تحلیل مسیرتأیید شد.به این ترتیب مدل ارائهشده میتواند چراغ راه صنعت گاز در پیادهسازی مدیریت کیفیت در زنجیره تأمینشان و دستیابی به مزایای رقابتی و ارضای هر چه بیشتر نیازهای مشتریان باشد.
کلید واژگان :مدیریت کیفیت فراگیر، مدیریت کیفیت زنجیره تأمین، مدلسازی ساختاری تفسیری فازی ، صنعت گاز.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک