چکیده :

معنويت در سازمان موضوعي است كه در سال هاي اخير در ادبيات مديريت، سطحي جهاني يافته است. معنويت محصول فرهنگ سازماني است كه داراي ابعاد رفتاري، گفتاري و اعتقادي است، به گونه اي كه به يك تلقي مشترك بين كاركنان سازمان تبديل شود. قرآن كريم با توجه به اين كه خود و داده هايش برآمده از وحي و ناظر به تبيين دين فطري است، دربرگيرنده قابليتي منحصر به فرد در داده هاي معنويت قدسي است. اين مقاله با بهره گيري از روش تحليل محتوا در تبيين داده ها به ارائه تعريفي جامع از معنويت قدسي با مباني معرفتي قرآن پرداخته است. همچنين بر اساس قيود اين تعريف شاخص هاي معنويت قدسي از نگاه قرآن بررسي شده است تا ضمن به دست آوردن متغيرهاي مستقل مدل مفهومي، شاخص ها و متغيرهاي ميانجي و در نهايت متغيرهاي وابسته آن به دست آيد. با طي اين فرايند در انتها مدل مفهومي معنويت قدسي با رويكرد قرآني طراحي گرديده است.

کلید واژگان :

آيات مديريتي، معنويت قدسي، مدل مفهومي



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک