چکیده :

هدف این پژوهش بررسی تأثیر عوامل راهبردی داخلی بر عملکرد مالی است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمع ‏آوری داده ها از پرسشنامة استاندارد مطالعه (گرسوی و سوانجیر، 2007) استفاده شده است. جامعة آماری این پژوهش، صنایع خودرو پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد و این جامعة آماری شامل 114 نفر از مدیران ارشد این شرکت ها بود که کل شرکت های جامعة آماری سرشماری شده اند. به منظور بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار LISREL استفاده گردیده است. نتایج شاخص‏های خوبی برازش مانندRMSEA ، GFI و AGFI نشان دهندة برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج می باشد. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تأثیر فناوری اطلاعات، تحقیق و توسعه، بازاریابی، منابع انسانی و حسابداری بر عملکرد مالی مثبت و معنی دار است. درنهایت، نتیجه گیری و پیشنهادهایی برای تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده است.

کلید واژگان :

عوامل راهبردی داخلی؛ فناوری اطلاعات؛ تحقیق و توسعه؛ بازاریابی؛ عملکرد مالی.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک