آشنايي سنجيده و علمي با بازارهاي گوناگون و توانمنديها و کاستيهاي هر بنگاه، مستلزم بررسيهاي دورهاي و مداوم از عملكرد آن بنگاه است. بدون اين بررسيها امكان بهبود در عملكرد يك بنگاه وجود نخواهد شد. ابزار پياده سازي اين فرآيند مهم و حساس، مميزي بازاريابي است که پژوهشي گسترده و همه جانبه در وضعيت کليه ارکان و فعاليتهاي بنگاه است. در سايه مميزي بازاريابي ميتوان فهميد شركت در چه موقعيتي قرار دارد و چگونه ميتواند به سمت تعالي و پيشرفت حركت نمايد. پژوهش حاضر به منظور بررسي وضعيت بازاريابي مجموعه شركتهاي قطعهساز گروه بهمن صورت پذيرفته است. اين پژوهش، پژوهشي كاربردي است كه به صورت توصيفي و از نوع پيمايشي است. در اين پژوهش از نمونهگيري قضاوتي استفاده شد كه با نظر مديران ارشد اين شركتها 29 نفر از مديران و كارشناسان مجموعه شركتهاي قطعهساز گروه بهمن مورد بررسي قرار گرفتند. نتايج تجزيه و تحليل دادههاي پرسشنامه بيانگر آن بود كه شركتهاي قطعه ساز گروه بهمن از وضعيت بازاريابي مناسبي برخوردار نيستند و شيوه بازاريابي آنها بيشتر به روش سنتي است تا به صورت علمي و سيستماتيك.
کلید واژگان :مميزي بازاريابي، بازاريابي صنعتي، استراتژي بازاريابي، محيط بازاريابي، آميخته بازاريابي.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک