چکیده :

بر اساس شواهد جديد، اعتماد، موجب ايجاد نوآوري در سازما نمي شود. اما تاكنون تلاش هاي اندكي براي تأييد اين موضوع، به ويژه در بخش سازمان هاي خدماتي انجام شده است. از اين رو، پژوهش حاضر با هدف بررسي تأثير اعتماد سازماني بر نوآوري، با تأكيد بر بخش خدمات انجام شده است. جامعه آماري پژوهش، همه كارمندان يكي از بانك هاي خصوصي و بزرگ ايراني در شهر شيراز است و 164 نفر از كارمندان، به عنوان نمونه آماري انتخاب گرديدند. سنجش اعتماد سازماني، بر ، اساس سه جنبه اعتماد سازماني الونن، بلوم ويست و پامالاينن 1 يعني اعتماد عمودي، اعتماد افقي و اعتماد نهادي انجام شده است. همچنين براي سنجش نوآوري سازماني در بخش خدمات، از پرسشنامه تعديل شده وانگ و احمد 2 استفاده شده است. نتايج پژوهش حاضر، نشان داد كه جنبه غيرشخصي اعتماد، يعني اعتماد نهادي بيشترين تأثير را در ايجاد نوآوري سازماني و در بخش خدمات دارد.

کلید واژگان :

اعتماد، اعتماد فردي، اعتماد نهادي، نوآوري، بخش خدمات، نوآوري سازماني



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک