چکیده :

رشد روزافزون فناوری اطلاعات تحول وسيعی را در فروش کالا و خدمات ايجاد نموده است. اين امر سبب ورود تجارت و داد و ستد جهاني به عصر جديدي به نام تجارت الکترونيک شده و بررسي عوامل موثر در تمايل مشتريان به خريدهاي الکترونيکي مهم و حياتي گرديده است. این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر در تمایل مشتریان به خريد از فروشگاه-های مجازی در سال 1393 صورت گرفت. حجم نمونه مورد مطالعه، 87 نفر از خریداران فروشگاه مجازی آل¬دیجیتال بوده که به صورت کاملا تصادفی انتخاب گردیده¬اند. پرسشنامه مورد استفاده در این پژوهش، از نوع محقق ساخته و اعتبار آن با استفاده از دو روش آزمون- بازآزمون و آلفای کرانباخ تأیید گردیده است. جهت تجزیه و تحلیل داده¬ها از تستT و آنالیز واریانس یک¬طرفه(ANOVA) و جهت رتبه¬بندی متغیرهای مستقل موثر، از تست دانکن در نرم‌افزار SPSS نسخه 19 استفاده شده است. بر اساس این تجزیه و تحلیل عوامل موثر شامل امنيت، پشتيباني، سهولت دسترسي و استفاده، كالاهاي ارائه شده، روش پرداخت، مضمون اطلاعات، نوآوري ايجادشده و اعتماد در سایت فروشگاه مجازی، شناسایی¬شده و نتايج حاصله نشان¬دهنده تاثير همه عوامل فوق در تمایل مشتریان به خرید از فروشگاه¬های مجازی است، اما بر اساس رتبه¬بندی انجام شده پشتيباني از مشتريان و روش پرداخت وجوه در سایت فروشگاه مجازی، تاثیر بیشتری را در تمایل مشتریان به خريد از این نوع فروشگاه¬ها به خود اختصاص داده¬اند.

کلید واژگان :

فروشگاه مجازی، تجارت الکترونیک، تمایل مشتریان، امنیت، روش پرداخت، مضمون اطلاعات



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک