هدف پژوهش حاضر، توسعة روش و ساختاري است كه بتوان از طريق آن به ارزيابي امنيت در تجارت الكترونيك شركت هاي مختلف با بهره مندي از نظر كار شناسان مختلف پرداخت. در اين پژوهش، روش آنتروپي شانون در كنار تئوري دمپستر شافر قرار گرفته است تا از اين طريق بتوان سطح نهايي امنيت را انداز هگيري كرد. با توجه به اينكه پژوهش حاضر مبتني بر تيم تصميم براي جمع آوري داده است، جمع آوري داده ها در دو مرحله به اجرا درآمد ؛ در مرحلة اول داده هاي مختص به تعيين وزن معيارها گردآوري شدند و در مرحلة بعد داده هاي سطح امنيت معيارها با برگزاري مصاحبه و بهره مندي از تيم تصميم چهار شركت بازرگاني شهر مشهد كه آمادة همكاري بودند، جمع آوري شدند. سپس ميزان اهميت معيارهاي امنيت ، سطح امنيت هر معيار و سطح كلي امنيت در شركت هاي بازرگاني مطالعه شده تعيين شد. نتايج نهايي پژوهش نشان داد سطح كلي امنيت براي سه شركت بالاست، اما براي شركت چهارم متوسط است.
کلید واژگان :آنتروپي شانون، امنيت، تجارت الكترونيك، دمپستر شافر، عدم قطعيت
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک