چکیده :

در بازار پر رقابت امروزی وارانتی ها یک نقش اساسی ایفا می کنند. امروزه تعداد بسیار زیادی از محصولات با وارانتی هایی مانند وارانتی تعویض رایگان، وارانتی تسهیم هزینه، و وارانتی ترکیبی به فروش می روند. وارانتی های تسهیم هزینه دارای پیچیدگی هایی هستند. مدل سازی شکست ها در طول دوره وارانتی و هزینه های این سیاست نیز دارای پیچیدگی می باشد زیرا هزینه های اصلاح محصول در حقیقت متغیری تصادفی است که نرخ بهره و تورم نیز بر آنها تاثیر می گذارد. در این مقاله یک مدل جدید سیاست وارانتی PRW با در نظر گرفتن نرخ تورم و بهره و نیز تعریف تابعی برای متغیر تصادفی نرخ هزینه توسعه داده شده و در نهایت مدل های پیش بینی نرخ شکست و برآورد هزینه های وارانتی محصول در طول دوره طراحی شده است.

کلید واژگان :

وارانتی، سیاست های وارانتی، وارانتی تسهیم هزینه (PRW)، هزینه وارانتی، تورم.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک