چکیده :

زمینه: کیفیت دوره های آموزشی از جمله دغدغه هایی است که همیشه سازمان ها برای دستیبابی به آن تلاش می کنند. ارتقای مستمر کیفیت آموزش مستلزم استفاده از ارزیابی آموزشی است. هدف ازمطالعه این تحقیق بررسی تاثیرگذاری عوامل مرتبط با ارتقای کیفیت دوره‌های آموزشی درفرماندهی انتظامی استان مازندران می باشد. روش ها: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، ازنظر روش گردآوری داده‌ها توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان دوره عالی فرماندهی انتظامی استان مازندران تشکیل می‌دهند که از این میان 52 نفر به عنوان حجم نمونه و به روش تصادفی ساده انتخاب شده‌اند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی و پایایی آن توسط تعدادی از اساتید و صاحب نظران مورد تائید قرار گرفت.برای تجزیه و تحلیل داده ها، با توجه به موضوع پژوهش و فرضیه های مطرح شده از روش‌های آماری ضریب همبستگی و رگرسیون تک متغیره استفاده شده است. یافته ها: یافته های تحقیق حاکی از آن است که در سه عامل تاثیرگذار بر کیفیت دوره های آموزشی، عامل انسانی با میانگین 3، دارای بیش ترین مقدار و عامل پشتیبانی با میانگین 1/40 دارای کم ترین مقدار بوده است. نتیجه گیری: نتایج حاصله نشان داد که بین سه عامل انسانی، پشتیبانی و مدیریتی با کیفیت دوره های آموزشی رابطه معنی‌داری وجود دارد.

کلید واژگان :

ارتقای کیفیت، دوره آموزشی، عامل انسانی، عامل پشتیبانی، عامل مدیریتی.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک