چکیده :

دانش به عنوان منبع اصلی سازمان ها ، یک سرمایه مطرح است. انتقال، خلق و بکارگیری دانش باعث خلاقیت درکارکنان می شود. هدف این مطالعه، بررسي استقرار مدیریت دانش و رابطة آن با خلاقیت کارکنان ناجا مي باشد. نوع پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعة آماری این پژوهش را کلیه کارکنان فرماندهی انتظامی استان مازندران تشکیل می دهد. حجم نمونة آماری بر اساس فرمول کوکران 328 نفر م يباشد. برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش لاوسون(2003) و پرسشنامه محقق ساخته خلاقیت استفاده شده است. پایایی سؤالات با استفاده از آلفای کرونباخ برای مدیریت دانش و خلاقیت به ترتیب 0.94 و 0.83 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری ضریب همبستگي پیرسون و ماتریس همبستگی متغیرها با نرم افزار SPSS استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که بین مدیریت دانش و مؤلفه های آن (تولید دانش، کسب دانش، سازماندهي دانش، ذخیره دانش، انتشار دانش وکاربرد دانش) و خلاقیت کارکنان رابطة مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد سازماندهی دانش دارای بیش ترین همبستگی و کسب دانش کمترین همبستگی را با خلاقیت کارکنان دارد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، خلاقیت کارکنان، سازمان ناجا



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک