چکیده :

تولید و عرضه فراوردههاي غذایی پروبیوتیک با اهداف سلامت بخشی و درمانی در دنیا روبه رشد است. در میان فراوردههاي غذایی پروبیوتیک، فراورده هاي لبنی به خصوص فراورده هاي تخمیري شیر در جهان از مقبولیت و مصرف بیشتري برخوردار هستند. محصولات پروبیوتیک حاوي ریز زندههایی هستند که استفاده از آنها اثرات سودمندي بر روي سلامتی انسان دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی دیدگاه مصرف کنندگان در مورد محصولات پروبیوتیک میباشد. جامعه آماري این پژوهش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه کشاورزي و منابع طبیعی انتخاب گردید. همچنین نتایج آمار استنباطی نشان داده شد که بین دیدگاه جامعه مورد ( n= رامین خوزستان می باشد که حجم نمونه ( 160 مطالعه در خصوص مصرف محصولات پروبیوتیک در سازه کنترل رفتاري درك شده در سطح 95 /. تفاوت آماري معنی داري وجود دارد. با توجه به میانگین، دانشجویان پسر در خرید این محصول کنترل بیشتري داشته به عبارت دیگر براي دانشجویان پسر تهیه ي این محصول راحت تر است. همچنین در سازه هنجار ذهنی در سطح 99 /. تفاوت آماري معنی داري بین دانشجویان پسر و دختر دیده شد که با توجه به میانگین، پسران به فواید این محصولات از طرف اطرافیان بیشتر توجه نموده اند. سایر متغیرها تفاوتی در بین دانشجویان نداشتند. نتایج 0 درصد از تغییرات متغیر تمایل دانشجویان را در سطح معنیداري پیشبینی / رگرسیون نشان داد دو متغیر نگرش و هنجار ذهنی قادرند 68 نمایند.

کلید واژگان :

محصولات پروبیوتیک، نگرش دانشجویان، تئوري رفتار برنامه ریزي شده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک