چکیده :

اگرچه کارکنان به عنوان منابع تغییر، خلاقیت، یادگیری و نوآوری که عوامل استراتژیک دستیابی به اهداف سازمان هستند، شناخته شده اند؛ اما بسیاری از آن ها تصمیم می گیرند که ساکت بمانند و عقاید و نگرانی های خود درباره مسائل سازمان را بیان نکنند. سکوت کارکنان اغلب موجب افزایش سطوح نارضایتی در میان آنها می شود که خود را به صورت غیبت، ترک خدمت و شاید سایر رفتارهای نامطلوب نشان می دهد. سکوت سازمانی پدیده ای رایج و شایع در اغلب سازمانها می باشد؛ اما با این حال تحقیقات چندان گسترده ای پیرامون آن صورت نگرفته است. هدف از این مقاله، مرور مطالعات انجام گرفته در زمینه سکوت سازمانی به منظور بیان مفاهیم سکوت و انواع آن، شناسایی زمینه ها و علل بروز سکوت سازمانی و متغیرهای سازمانی، مدیریتی و شخصی موثر در ایجاد پدیده سکوت سازمانی است.

کلید واژگان :

سکوت سازمانی، آوای سازمانی، سکوت کارمند



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک