چکیده :

برای رقابت دردنیای پیچیده امروز و توسعه توانمندی¬های سازمانی و افزایش اثربخشی های سازمانی استفاده از رویکردهای جدید در مدیریت الزام آور است. هدف از انجام این پژوهش تعیین میزان گرایش آموزشگاه های آزاد به سمت سازمان های یادگیرنده می باشد. روش بررسی توصیفی با رویکرد پیمایشی است و جامعه اماری کلیه آموزشگاه های آزاد سطح استان کردستان می باشند که بر اساس آخرین آمار تا سال 1392 تعداد آنها 94 آموزشگاه می باشد که با توجه به تعداد کم آنها لذا تمامی اموزشگا هها به عنوان نمونه در فرایند اجرای تحقیق حضور داشتند. ابزار گردآوری پرسشنامه استاندارد شده سازمان یادگیرنده (مارسیک و واتکینز) می باشد. یافته ها در دو بخش توصیفی و استنباطی با استفاده ا نرم افزار SPSS 16 تحلیل گشت. یافته ها نشان داد که میزان گرایش به سمت سازمان یادگیرنده در آموزشگاه های آزاد در سطح پایینی است. همچنین بین تعداد کارکنان و تنوع رشته های آموزشی در آموزشگاه ها آزاد با گرایش به سمت سازمان یادگیرنده تفاوت معنی داری وجود دارد.

کلید واژگان :

سازمان یادگیرنده، مارسیک و واتکینز، آموزشگاه ها آزاد، آموزش فنی وحرفه ای



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک