تجارت سيار به دليل ويژگيهاي منحصر به فرد خود مانند قابليت جابجايي و دردسترس بودن، توانسته تاثير شگرفي بر كسب و كار بگذارد. كاربران ميتوانند با استفاده از تلفنهاي همراه بسياري از كارها از قبيل:خريد، انجام امور بانكي، سرگرمي و غيره را انجام دهند. البته تجارت سيار با موانع و مشکلاتي براي رشد و توسعه مواجه است از جمله مسائل فني مانند سرعت پايين، صفحه نمايش کوچک، طيف وسيع فناوريها و نبود زيرساخت مناسب و مسائل تجاري مانند هزينه، ريسک تجاري بالا و تبليغات. اما نکتهاي که شايد کمتر به آن توجه شده مباحث حقوقي و مقرراتي است. از جمله اين مباحث ميتوان حفاظت از حقوق مشتريان، حفظ محرمانگي اطلاعات، امنيت در مسائل مالي، حمايت از مالکيت معنوي و کنترل روي محتوي را نام برد. چارچوب رگولاتوري فعلي براي توسعه سرويسهاي جديد مناسب نيست و نياز به بازنگري دارد. در اين مقاله چالشهاي رگولاتوري در بحث تجارت سيار و راهکارهاي بينالمللي آن بررسي شده و در نهايت يک راهکار براي توسعه تجارت سيار و برطرف کردن مشکلات و مسائل آن، ارائه شده است.
کلید واژگان :تجارت سيار (M-Commerce) ، رگولاتوري(تنظيم مقرراتRegulatory) ، امنيت(Security)، محرمانگي(Privacy)، تجارت منصفانه(Fair trading)، مالي(Financial)، محتوي(Content)، راهبري رگولاتوري(Regulatory goverance)
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک