چکیده :

به کارگیری اینترنت تحول بزرگی را در ارائۀ خدمات بانکی ایجاد کرده است به طوریکه امروزه بیشتر خدمات بانکی در اسرع وقت ،و با کیفیت و سرعت بالا توسط بانکداری اینترنتی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. باوجود منافع بسیار زیادی که این شیوه بانکداری چه برای مشتریان و چه برای مؤسسات مالی دارد، باید تلاش کرد میزان پذیرش بانکداری اینترنتی را در میان مشتریان افزایش داد. در این مقاله با توجه به اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه های جمع آوری شده بین کاربران اینترنت و ادبیات موجود و تجارب محققان پیشین قصد داریم به مقایسه ویژگیهای کاربران بانکداری اینترنتی و غیر کاربران این روش در ایران بپردازیم و با استفاده از نتایج حاصله، به ارائۀ راهکارهایی برای گسترش این شیوه بپردازیم.یافته های این پژوهش نشان میدهد که کاربران این شیوه بیشتر افراد و تحصیل کرده می باشند و از نظر جنسیتی مردان بیش از زنان از این شیوه استفاده می کنند.

کلید واژگان :

بانکداری اینترنتی، ویژگی های کاربران، پذیرش، ایران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک