در کار حاضر مطالعه عددی جریان تراکمناپذیر آرام دوبعدی حول ایرفویل نوسانی NACA0012 با استفاده از کد عددی اوپنفوم انجام شده است. ایرفویل دارای حرکات نوسانی پیچشی و فراز و فرود و همچنین حرکت بالزنی میباشد. عدد رینولدز برای حرکت فراز و فرود 1850 و برای حرکت پیچشی و بالزنی 12000 در نظر گرفته شد. اثر این حرکات و همچنین پارامترهای ناپایای مختلف از جمله دامنه نوسان و فرکانس کاهشی بر ضرایب آیرودینامیکی بررسی شد. محرک پلاسمای تخلیه مانع دی الکتریک (DBD) برای کنترل جریان روی سطح ایرفویل در سه موقعیت به کار گرفته شد و نتایج حاصل از اعمال آن برای هر سه نوع حرکت نوسانی با هم مقایسه شد. مشاهده شد که اعمال پلاسما منجر به بهبود ضرایب آیرودینامیکی در دو حرکت پیچشی و فراز و فرود میشود اما بر حرکت بالزنی تأثیر مثبتی ندارد. همچنین برای دامنهها و فرکانسهایی که در این مقاله بررسی شد، پلاسمای لبه فرار بر اساس نمودارهایی که به دست آمد اثر مطلوبتری نسبت به پلاسمای نواحی دیگر داشت.
کلید واژگان :بالزنی، پلاسما، پیچشی، فراز و فرود، نوسانی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142418953155947
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولـین کـنـفـرانـس بیـنالمـللی و سـومـین کـنـفـرانـس مـلی انجمن پیشرانش هوافضایی ایران
- برگزار کنندگان : دانشگاه صنعتی مالک اشتر، انجمن علمی پیشرانش هوافضایی ایران، سازمان صنایع هوایی و سازمان صنایع هوافضا
- تاریخ ثبت : 1393/11/28 19:42:11
- ثبت کننده : آرش محبوبی دوست
- تعداد بازدید : 367
- تعداد فروش : 0