چکیده :

در کار حاضر مطالعه عددی جریان تراکم‌ناپذیر آرام دوبعدی حول ایرفویل نوسانی NACA0012 با استفاده از کد عددی اوپن‌فوم انجام شده است. ایرفویل دارای حرکات نوسانی پیچشی و فراز و فرود و همچنین حرکت بال‌زنی می‌باشد. عدد رینولدز برای حرکت فراز و فرود 1850 و برای حرکت پیچشی و بال‌زنی 12000 در نظر گرفته شد. اثر این حرکات و همچنین پارامترهای ناپایای مختلف از جمله دامنه نوسان و فرکانس کاهشی بر ضرایب آیرودینامیکی بررسی شد. محرک پلاسمای تخلیه مانع دی الکتریک (DBD) برای کنترل جریان روی سطح ایرفویل در سه موقعیت به کار گرفته شد و نتایج حاصل از اعمال آن برای هر سه نوع حرکت نوسانی با هم مقایسه شد. مشاهده شد که اعمال پلاسما منجر به بهبود ضرایب آیرودینامیکی در دو حرکت پیچشی و فراز و فرود می‌شود اما بر حرکت بال‌زنی تأثیر مثبتی ندارد. همچنین برای دامنه‌ها و فرکانس‌هایی که در این مقاله بررسی شد، پلاسمای لبه فرار بر اساس نمودارهایی که به دست آمد اثر مطلوب‌تری نسبت به پلاسمای نواحی دیگر داشت.

کلید واژگان :

بال‌زنی، پلاسما، پیچشی، فراز و فرود، نوسانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک