چکیده :

امروزه حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و بهینه سازی مصرف انرژی جزو اولویت های مدیریت کلان هر کشوری می باشد. مقوله‌ی انرژی به عنوان يكي از چالش برانگيزترين مباحث سه دهه اخير براي بسياري از كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه دارای اهمیت ویژه ای بوده است و با توجه به تحولات اقتصادی در سال‌هاي اخير، چگونگی مواجهه با اين موضوع در صدر برنامه هاي دولت ها و سازمان ها قرار گرفته است و به تبع آن توجه به بازار و مدیریت بازار در این حوزه نیز اهمیت خاص خود را دارد. آشنايي سنجيده و علمي با بازارهاي گوناگون و توانمندي ها و كاستی هاي هر بنگاه، مستلزم بررسي هاي دوره اي و مداوم از عملكرد آن بنگاه است. بدون اين بررسي ها امكان بهبود در عملكرد يك بنگاه وجود نخواهد داشت. ابزار پياده سازي اين فرآيند مهم و حساس، مميزي بازاريابي است كه پژوهشي گسترده و همه‌جانبه در وضعيت كليه ي اركان و فعاليت¬هاي بنگاه است. در سايه‌ی مميزي بازاریابی مي توان فهميد مجموعه در چه موقعيتي قرار دارد و چگونه مي تواند به سمت تعالي و پيشرفت حركت نمايد. در این مقاله تلاش شده است تا ممیزی بازاریابی در حوزه های مختلف انرژی مورد بررسی قرار داده شود و با توجه به شرایط و پتانسیل¬های موجود در کشور، برخی روش¬های مناسب مدیریت بازار در این حوزه معرفی گردد.

کلید واژگان :

انرژی، محیط زیست، بهره وری، مدیریت بازار، ممیزی، بازاریابی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک