چکیده :

اين مطالعه، به بررسي رابطه بین کارآفرینی سازمانی و نوآوری مي پردازد. نوع پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان در یک سازمان دولتی تشکیل می دهد. حجم نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران، 89 نفر به صورت تصادفی تعیین گردیدند. برای گردآوری داده ها در این پژوهش، از دو پرسشنامه استاندارد کارآفرینی سازمانی مارگریت هیل (2003) و پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی استفاده شده است. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ برای کارآفرینی سازمانی و نوآوری به ترتیب 0.84 و 0.92مورد سنجش و تایید قرارگرفت. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون ضریب همبستگي پیرسون با نرم افزار SPSS15 استفاده شده است. نتایج حاکی نشان داد که بین کارآفرینی سازمانی و نوآوری و مولفه های آن (شایستگی، تاثیر، استقلال، اعتماد) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین یافته های تحقیق نشان می دهد که اعتماد دارای بالاترین ضریب همبستگی و تاثیر کمترین ضریب همبستگی را داشته اند.

کلید واژگان :

کارآفرینی، نوآوری، سازمان دولتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک