چکیده :

بيمه يكي از ابزارهاي مفيد مديريت خطر، براي تأمين آرامش و آسايش افراد جامعه و راه حلي براي پاسخ به نيازهاي جوامع بشري در مقابل بروز حوادث ناگهاني و غير قابل پيش بيني مي باشد.امروزه بيمه يكي از ابزارهاي مهم اقتصادي و اجتماعي است كه اتكاء به آن در بخش هاي مختلف تجاري، خدماتي و اقتصادي اجتناب ناپذير بوده و به عنوان يك صنعت، در رشد و توسعه اقتصادي پايدار كشورها نقش مهم و تأثير گذاري دارد.در بين انواع بيمه نامه ها، بيمه نامه هاي عمر و پس انداز، هم به جهت تأمين نياز مالي افراد خانواده بعد از فوت سرپرست آن و هم به جهت پس اندازي، داراي موقعيتي ممتاز هستند.اما علي رغم وجود مزاياي فوق، به زعم آمار و ارقام،اين نوع بيمه نامه ها از جايگاه مناسبي در كشور برخوردار نيستند.دراين مقاله با توجه به نقش انكار ناپذير بازاريابي در توسعه و گسترش اين بيمه نامه ها،مدل مديريت منسجم خدمات مورد استفاده قرارگرفت و تأثير هريك از عناصر هشتگانه آن، از طريق آزمون تی و دوجمله اي، بر ميزان تمايل به خريد بيمه نامه هاي عمر وپس انداز سنجيده شد. نتايج آزمون نشان مي دهد عناصر قيمت، محصول و ترغيب و آموزش مشتري از بيشترين تأثير در ميان سايرعوامل برخوردار بوده و عنصر شواهد فيزيكي نيز مورد تأييد قرار نگرفت.

کلید واژگان :

بيمه، بيمه عمر و پس انداز، آميخته بازاريابي خدمات، مديريت منسجم خدمات.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک