چکیده :

تولید کنندگان و بنگاه ها در جامعه کنونی در حال حرکت به سمت افزایش سهم بازار میباشد یعنی شرکت ها و تولیدیها به دنبال افزایش تعداد مشتریان خودشان می باشند با این تفاوت که شیوه دستیابی به این سهم بازار با شیوه های گذشته کاملا متفاوت می باشد و تولیدی ها به دنبال افزایش سهم بازار با تکیه بر هوش رقابتی میباشند و در طی این مسیر قبل از مرحله تولید کالا به شناسایی نیازهای مردم و مشتریان می پردازند و سعی در تولید محصولاتی می نمایند که به بیشترین نیاز مردم پاسخگو باشند و بر خلاف گذشتگان که تصور می نمودند افزایش سهم بازار با استفاده از افزایش تولید اتفاق می افتد بر این اعتقادند که سهم بازار به نسبت خیلی زیاد وابسته به بهره مندی از هوش رقابتی میباشد . هدف ما در این مقاله ارائه با استفاده از روش کتابخانه ای ارائه اطلاعاتی مفید در جهت اشنایی مخاطبان با هوش رقابتی و آنالیز اینکه جایگاه کشور ما ایران از نظر بهره مندی از هوش رقابتی در چه حد می باشد تا اینکه از نتایج به دست امده مدیران سازمانها و نهاد ها استفاده نمایند.

کلید واژگان :

هوش رقابتی، بازار، نیاز ها، مشتریان،سهم



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک