چکیده :

هدف از مطالعه اين تحقیق، رابطه بین پیاده سازی نظام مدیریت دانش و یادگیری سازمانی مي باشد. جامعه آماری شامل کارکنان یکی از سازمان های دولتی استان مازندران می باشد که با استفاده از فرمول کوکران ، 116 نفر به شکل تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ای که از دو بخش تشکیل شده است. پرسشنامة مدیریت دانش که براساس پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش فونگ و چوی(2009) و پرسشنامة استاندارد یادگیری سازمانی تنظيم شده است. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ برای مدیریت دانش 0.92 و یادگیری سازمانی 0.73 مورد سنجش و تایید قرارگرفت، برای بیان توصیفی و تجزيه و تحليل داده‌ ها از روش آمار توصیفی و به منظـور بررسی معناداری فرضیه های تحقیق از آزمـون همبستگي پیرسـون با نرم افزارSPSS18 استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین مدیریت دانش و مولفه های آن ( کسب دانش، ذخیره و نگهداری دانش، توزیع و انتقال دانش، به کارگیری دانش) و یادگیری سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، یادگیری سازمانی، نیروی انسانی. سازمان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک