چکیده :

این مطالعه به بررسی تاثیر کیفیت درک شده محصول، قیمت نسبی و ریسک به ترتيب بر روي ارزش محصول درك شده و تمايل مصرف كنندگان به خريد محصولات برقي خانگي دارد. جامعه آماري شامل 210 نفر از مراجعان و مشتريان فروشگاههاي زنجيره اي بوده كه داده ها توسط نظرسنجي جمع آوري شده و با استفاده از روش حداقل مربعات جزئي و مدل سازي مسير تجزيه تحليل شده است. نتايج مشابه تحقيقات سوييني ، سوتار و جانسون بوده و بر رابطه قوي بين قيمت نسبي و ارزش اراك شده محصول و همچنين بين ارزش محصول درك شده و تمايل به خريد تاكيد دارد. بين كيفيت ادراك شده محصول و ريسك درك شده رابطه منفي وجود دارد. نتايج نشان مي دهد كه ايجاد يك ارزش ادراك شده در فرآيند خريد بسيار مهم است . بطور مشخص برگزاري نمايشگاههاي با كيفيت بالا ( كيفيت بسته بندي ، فضاي قفسه چيدمان محصول و استفاده از رسانه ) در اين امر بسيار موثر هستند . علاوه بر اين پيشنهاد مي شود كه ریسک خرید را که نقش مهمی در فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده دارد از طریق اطمینان به كيفيت خدمات پس از فروش به حداقل رساند .

کلید واژگان :

نام تجاري، ارزش ادراك شده، ريسك، قيمت، معادلات ساختاري



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک