چکیده :

سرعت سرسام آور تغییرات دردنیاي کنونی بدین معناست که روش هاي متداول مدیریت نمی توانند مناسب تغییرات باشند هنگامیکه تغییرات جزیی بود می توانستیم از تجربه استفاده کنیم ولی هنگامیکه تصمیمات جنبه استراتژیک دارند ونتایج بسیار عمده و غیر قابل برگشت هستند نمی توان از تصمیم گیري هاي مبتنی بر قضاوتهاي شهودي و تجربه مبتنی بر فلسفه هاي مدیریت استفاده کرد. یکی از اهداف مهم شرکت ها حفظ بازار و افزایش سهم بیشتری از بازار است، است که در راه رسیدن به این هدف مهم موانعی وجود دارد که مدیریت به هنگام فرصت ها ،نیاز های بازار ، تجزیه و تحلیل عوامل داخلی و محیطی این موانع را برطرف می کند. از اینرو یکی از راههای موفقیت درون سازمانی و برون سازمانی حفظ و بهبود کیفیت محصولات تولیدی و خلق محصولات جدید است. که این امر مسلتزم تضمین کیفیت و تحقیق و توسعه است. ما در این تحقیق برآنیم که الگوی ترکیبی مدیریت استراتژیک و تضمین کیفیت و با نگاهی عمیق تر این الگو را برای ارزیابی کیفی فرایندهای تحقیق و توسعه در صنایع غذایی ارائه دهیم، تا با همسو کردن این فرایند ها به اهداف نهایی سازمان رسید.بدین منظور با استفاده از روش تحقیق توصیفی- پیمایشی، با طرح فرضیه هایی ، سپس با جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه های توزیع شده در نمونه ای از جامعه آماری(شامل متخصصین تضمین کیفیت و مدیریت در شرکت صنایع غذایی مینو) وآزمون فرضیه و تحلیل اطلاعات به روش رگرسیون خطی و با استفاده از نرم افزار Spss.V 19 صورت گرفت .

کلید واژگان :

تضمین کیفیت، مدیریت استراتژیک، R&D، ارزیابی کیفی، کنترل کیفیت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک