چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مولفه های یادگیری سازمانی در اجرای مدیریت دانش انجام گرديد. روش تحقيق در اين پژوهش توصيفي از نوع همبستگي است. جامعه آماري شامل كاركنان یکی از سازمان های دولتی استان مازندران بودند، كه 136 نفر به عنوان افراد نمونه با روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شده اند. ابزارهاي مورد استفاده شامل پرسشنامه استاندارد مديريت دانش فونگ و چوی(2009) و پرسشنامه یادگیری سازماني نیف(2001) مي باشد. پايايي پرسشنامة سنجش یادگیری سازماني 0.92 و مديريت دانش 0.91 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل فرضيات تحقيق از آزمون همبستگي اسپیرمن با نرم افزارspss استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین مدیریت دانش با یادگیری سازماني و مولفه های آن رابطة مستقيم و معني داري وجود دارد. همجنین نتایج نشان داد که کسب دانش دارای بالاترین ضریب همبستگی و انتشار دانش پائین ترین ضریب همبستگی را داشته اند.

کلید واژگان :

یادگیری سازمانی، مدیریت دانش، سازمان، منابع انسانی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک