هدف ازاين مقاله، بررسي رضايتمندي معلمان از نظام ارزشيابي عملکرد در شهرستان سبزوار در سال تحصيلي 93 بوده که سئوال اصلي تحقيق عبارت است از : آيا معلمان از نظام فعلي ارزشيابي عملکرد رضايت دارند؟به همين منظور شيوه ارزشيابي به عنوان متغير مستقل قلمداد مي گردد و رضايت معلمان به عنوان متغير وابسته مورد بررسي قرار گرفته است. اين پژوهش از نظر هدف جزء پژوهش هاي کاربردي محسوب مي شود.روش انجام پژوهش ، پيمايشي از نوع همبستگي مي باشد. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه 26 سئوالي محقق ساخته و مصاحبه بوده .روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي مي باشد حجم نمونه بر اساس جدول کرجسي و مورگان با 378 نفر از جامعه آماري معلمان سبزوار انتخاب گرديده است.براي جمع آوري اطلاعات از روش ميداني ،کتابخانه اي ، اعتبار و روايي توسط پرسشنامه و نظر کارشناسان متخصص مورد تاييد ،براي تحليل داده ها و آزمون سئوالات از توصيف آماري واستنباطي استفاده شده ونتيجه زير بدست آمده است: معلمان از نظام فعلي ارزشيابي عملکرد رضايت ندارند و براي افزايش رضايتمندي از ارزشيابي عملکرد برقراري نظام ارزشيابي ساختارمند ،ساده اثر بخش و جلوگيري از سوء گيري ها ، کيفي بودن معيارها ،دادن بازخورد به معلمان و آگاهي از روش هاي ارزشيا بي و ارزشيا بي 360درجه ضروري است
کلید واژگان :ارزشيا بي، رضايت،عملکرد،ارزشيابي عملکرد
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6143228363850321
- سال انتشار : 1339
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع
- برگزار کنندگان : مرکز همایش های بین الملل صدا وسیما
- تاریخ ثبت : 1394/03/01 13:03:58
- ثبت کننده : محمود جاوید مهر
- تعداد بازدید : 441
- تعداد فروش : 0