چکیده :

هدف ازاين مقاله، بررسي رضايتمندي معلمان از نظام ارزشيابي عملکرد در شهرستان سبزوار در سال تحصيلي 93 بوده که سئوال اصلي تحقيق عبارت است از : آيا معلمان از نظام فعلي ارزشيابي عملکرد رضايت دارند؟به همين منظور شيوه ارزشيابي به عنوان متغير مستقل قلمداد مي گردد و رضايت معلمان به عنوان متغير وابسته مورد بررسي قرار گرفته است. اين پژوهش از نظر هدف جزء پژوهش هاي کاربردي محسوب مي شود.روش انجام پژوهش ، پيمايشي از نوع همبستگي مي باشد. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه 26 سئوالي محقق ساخته و مصاحبه بوده .روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي مي باشد حجم نمونه بر اساس جدول کرجسي و مورگان با 378 نفر از جامعه آماري معلمان سبزوار انتخاب گرديده است.براي جمع آوري اطلاعات از روش ميداني ،کتابخانه اي ، اعتبار و روايي توسط پرسشنامه و نظر کارشناسان متخصص مورد تاييد ،براي تحليل داده ها و آزمون سئوالات از توصيف آماري واستنباطي استفاده شده ونتيجه زير بدست آمده است: معلمان از نظام فعلي ارزشيابي عملکرد رضايت ندارند و براي افزايش رضايتمندي از ارزشيابي عملکرد برقراري نظام ارزشيابي ساختارمند ،ساده اثر بخش و جلوگيري از سوء گيري ها ، کيفي بودن معيارها ،دادن بازخورد به معلمان و آگاهي از روش هاي ارزشيا بي و ارزشيا بي 360درجه ضروري است

کلید واژگان :

ارزشيا بي، رضايت،عملکرد،ارزشيابي عملکرد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک