چکیده :

فرهنگ سازماني موجب ثبات و پايداري سيستم اجتماعي مي شود. فرهنگ به عنوان يك عامل كنترل به حساب مي آيد كه موجب به وجود آمدن يا شكل دادن به نگرشها و رفتار كاركنان مي شود. قانون گریزی نوعی جهت‌گیری نسبت به هنجارهای قانونی در جامعه است که منجر به کجروی از قوانین می‌شود. در این پژوهش تلاش شده است که نخست به مفهوم فرهنگ سازمانی، قانون گریزی و اداره بپردازد. سپس به بررسی نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از قانون گریزی در ادارت پرداخته و در واقع به این نتیجه رسیده است که برای داشتن سازمانهایی سالم و کارآمد، می توان با ایجاد فرهنگ سازمانی قانون مداری باعث خود كنترلی در سازمان شده، که این امر عاملی موثر در پیشگیری از بروز قانون گریزی و فسادهای اداری خواهد بود.

کلید واژگان :

فرهنگ سازمانی، قانون گریزی، اداره، سازمان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک