چکیده :

در عصر گسترش روزافزون جهانی شدن، رقابت پذیری یک موضوع مهم در بین سیاست گذاران سطوح مختلف (کشور، صنعت و شرکت) در بخش های مختلف دنیاست.چه در عرصه ی رقابت در بازارهای داخلی و چه در صحنه ی بازارهای جهانی، استراتژی های کسب و کار بدین منظور تدوین می شوند تا شرکت ها راه حرکت را از موقعیت رقابتی فعلی شان به یک موقعیت قوی تر جدید تعیین کنند در این میان توجه به فعاليت هاي بازاريابي به عنوان ابزاري براي حضور در ذهن مشتريان وايجاد دارايي معنوي به نام برند، درصحنه رقابت نقش مهمی را ایفا می کند.تحقيقات مختلف مشخص نموده است که برای کسب مزیت رقابتی ،ارزش واقعي، در درون محصول يا خدمات از لحاظ کیفیت و عوامل دیگر آن نيست، بلكه اين ارزش در ذهن مشتريان واقعي و بالقوه وجود دارد بطوریکه ممکن است محصول یا خدماتی از لحاظ جنبه های کیفی پایین اما با یک برند قوی ایجاد شده در ذهن مشتریان در صحنه رقابت موفق تر عمل نماید بنابراین اين برند است كه ارزش واقعي را در ذهن مشتريان و بنابراین کسب مزیت رقابتی آن ايجاد مي كند.

کلید واژگان :

برند، تبلیغات، رقابت، وفاداری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک