چکیده :

كاربرد تكنولوژي در تعليم و تربيت و آموزش شامل هرگونه وسايل ممكن و اطلاعاتي مي‌شود كه مي‌تواند در تعليم و تربيت مورد استفاده قرار گيرد:هدف از اين پژوهش بررسي اثربخشي استفاده از پروژكتور و عدم استفاده از آن در يادگيري دروس دانشگاهي، در دانشگاه پيام نور بوده است.روش:اين پژوهش از نوع شبه ازمايشي با پيش ازمون و پس ازمون بوده است.تعداد 2 باب كلاس درسي بصورت در دسترس مورد ازمايش قرار گرفتند.ابزار پژوهشي موزد استفاده در اين پژوهش ،پرسش نامه محقق ساخته با 20 گويه بوده است.كه در ابتداي نخستين جلسه بصورت پيش ازمون و سپس در انتهاي آخرين جلسه بعد از 8 جلسه بصورت پس ازمون از هردو گروه ازمايش و كنترل گرفته شد. استفاده شده است.تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از نرم افزار تحليل داده،spp19 انجام گرفته است و از همبستگي پيرسون، كواريانس و ازمون تي همبسته جهت تحليل داده ها استفاده شده است.يافته ها:در اين پژوهش ميزان اثربخشي و مداخله بصورت استفاده از پروژكتور ،نمايان ساخت كه تاثير استفاده از پروژكتور در يادگيري درس اختلال يادگيري بسيار بالا بوده است[000/0P<،8.451. =(37 ،1) F] نتيجه گيري:با توجه به نتايج اين پژوهش ميتوان از امكانات بيشتر جهت يادگيري و يادهي دانش جويان و دانش آموزان بهره گرفت و از روش هاي قديمي و بعضا ناكارآمد تدريس دوري جست.

کلید واژگان :

پروژكتور، يادگيري ، پيام نور



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک