چکیده :

در حال حاضر محيط زيست در اوج اهميت مسايل ملي و بين المللي كشورهاي مختلف قرار گرفته است. برگزاري سيمنارها و كنفرانس ها همچنين تحقيقات گسترده در زمينه هاي مختلف محيط زيست خود گواهي بر اين ادعاست. مطالعه حاضر با ه دف ارزيابي نگرش معلمان به مقوله محيط زيست انجام شد. در اين پژوهش تعداد 49 پرسشنامه در ابعاد مختلف بين معلمان مدارس ابتدايي همدان توزيع شد. نتايج نشان داد در بعد دانش زيست محيطي ( بخش عمومي) با اهميت ترين مسئله آشنايي با مباني زيست محيطي و تفاوت مقوله هاي محيط زيست و طبيعت اهميت كمتري داشته، در بخش آب و خاك و هوا عدم دسترسي به آب شيرين ب ا ميانگين M=2/04 بيشترين و گزينه آلودگي هوا در اثر ريزگردها و گازهاي گلخانه اي كمترين ميانگين M=1/61 بود . در بخش گياهان و جانوران بيشترين انتخاب مربوط به گزينه اخلاق زيست محيطي در مورد جانداران با ميانگين M=1/80 و كمتر ين اهميت ، دخالت انسان بصورت كنترل نشده و بي برنامه M=1/69 مي باشد. در بخش مصرف و پسماند و آلودگي بيشترين ميانگين M=2 متعلق به پارامتر تغييرات الگوي مصرفي و كمترين M=1/76 به شناخت انواع پسماندها مربوط مي باشد

کلید واژگان :

آموزش محيط زيست، معلمان مدارس ابتدايي، ابعادزيست محيطي ،همدان



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک