چکیده :

نظر به اهمیت رسیدگی به رفتار شکایت¬آمیز مصرف¬کنندگان، پژوهش حاضر نیز به بررسی عوامل ایجاد نارضایتی در مصرف کنندگان و نحوه پاسخگویی از سوی آنان به این نارضایتی با توجه به نوع خودتفسیری (مستقل،وابسته)می¬پردازد. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان رستوران¬ها در شهرستان چالوس می باشند. دلیل انتخاب این شهر نیز توریستی بودن و حضور اقشار گوناگون مردم جهت بازدید و تفریح در این شهر بوده که به تنوع جمعیت شناختی افراد مورد بررسی در این تحقیق کمک بسیار کرده است. سوالات پرسش¬نامه در دو بخش به ترتیب سوالات مربوط به رفتار شکایت آمیز و نوع خودتفسیری تنظیم شده است.پایایی پرسش نامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن براساس روایی محتوا براساس نظر اساتید خبره مورد تایید قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ این پرسشنامه در مجموع برای 35 سوال 754/. به دست آمده است. برای بررسی فرضیات تحقیق نیز از روش معادلات ساختاری و نرم افزار آموس استفاده شده است.

کلید واژگان :

نارسایی خدمات، خودتفسیری، رفتار شکایت آمیز مصرف کننده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک