چکیده :

حفظ بقای سازمان ها در محیط رقابتی دنیای امروز ،راهی جز کسب مزیت رقابتی برای آنها باقی نمی گذارد. مدل زنجیره ارزش پورتر یکی از مشهورترین مدل هایی است که چگونگی دستیابی به مزیت رقابتی را تشریح می کند. این مدل به درک چگونگی تاثیر فعالیت های شرکت بر ایجاد هزینه و ارزش کمک می نماید و پورتر معتقد است که برای همه سازمان ها و صنایع مختلف معتبر می باشد. در این فرایند از طریق انجام هر فعالیت برای مشتری ارزش ایجاد می شود و از این رهگذر زنجیره ارزش باعث خلق ارزش در سازمان می شود. در این مقاله روش جمع آوری داده ها، کتابخانه ای و با استفاده از منابع دسته اول می باشد. به¬طور کلی در این مقاله به مفهوم مدل زنجیره ارزش پورتر، ارزش افزوده و روش های محاسبه آن پرداخته خواهد شد و در ادامه به نگرش زنجیره ارزش در طراحی زنجیره تامین و طراحي مدل زنجيرة ارزش در ابعاد كلي صنعت پرداخته می¬شود و مختصری درباره پیشینه تحقیق¬های انجام شده صحبت خواهد شد و سپس راهکارهای افزایش ارزش افزوده بر اساس مدل پورتر به¬طور کلی بیان و مورد بررسی قرار می گیرد.

کلید واژگان :

ارزش افزوده، مدل ارزش پورتر ، زنجیره تأمین، تولید، مزیت رقابتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک