چکیده :

دامنه مفهوم بازاریابی به سرعت گسترده شده است و با جوامع مدرن درحال رقابت است و ایده های بسیاری را مطرح نموده و خود را به عنوان تحقیقی پویا به اثبات رسانده است. بازاریابی رابطه مند و بازاریابی سیاسی موضوعاتی معاصر هستند که حوزه های نسبتا جدیدی در حوزه بازاریابی هستند. احزاب/موسسات سیاسی همانند سایر سازمان های تجاری از بازاریابی ارتباطی استفاده می کنند و در تلاشند تا این مفهوم را در بازاریابی سیاسی مطرح کنند. هدف این مطالعه تدوین مدلی ساختاری تفسیری با استفاده از مفاهیم بازاریابی رابطه مند در بازار سیاسی است. در این پژوهش سعی شده است، ابتدا با استفاده از مدل ساختار تفسیری عوامل بازاریابی رابطه مند در حوزه سیاسی را سطح بندی نموده و سپس در چارچوب یک نمودار قدرت نفوذ و وابستگی ارائه شده است. آنچنان که از مدل بدست آمده برمی آید مولفه های رابطه و اعتماد که منجر به تعهد می شوند عوامل اصلی یک بازاریابی رابطه مند در حوزه سیاسی را تشکیل می دهند.

کلید واژگان :

بازاریابی سیاسی، بازاریابی رابطه مند، تعهد، اعتماد، وفاداری، مدل ساختار تفسیری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک