چکیده :

هدف: پژوهش حاضر بررسی جایگاه و اهمیت مدیریت زمان در آموزش و پرورش بود. روش: در این پژوهش از روش توصیفی(مروری – کتابخانه‌ای) استفاده شده است. یافته ها: یافته های پژوهش بیانگر این بود که استفاده مؤثر و اثربخش از زمان ضرورتي اجتناب ناپذير براي موفقيت در عرصه كار و زندگي است. فناوري‌هاي نو محيطي فراهم آورده‌اند كه تقريباً در مدت زمان كم مي‌توان به خيلي از اطلاعات دسترسي پيدا كرد و خيلي كارها را سريعتر و آسانتر انجام داد. نتیجه گیری: مدیریت زمان در سازمان آموزش وپرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا تمام اهداف و عوامل این سازمان ها انسانی است، اگر سازمان‌های دیگر جامعه در ایفای وظایف خود کوتاهی کنند و به اهداف مورد نظر دست پیدا نکنند، نتیجه آن مستقیماً عاید گروه یا سازمانی است که با آن سروکار دارند. اما اگر سازمان آموزش وپرورش و مدیران آن از ماهیت کار غافل باشند، حاصل کارشان متوجه جامعه خواهد شد و در رشد و توسعه جامعه و یا افت آن سهم مؤثری خواهد داشت. جهت مدیریت مطلوب مدارس و رفع مشکلات مدیریت مدرسه مدیران باید با اصول و فنون مدیریت زمان در مدارس آشنایی داشته باشند.

کلید واژگان :

جایگاه، اهمیت، مدیریت زمان، آموزش و پرورش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک