چکیده :

در عصر حاضر بازی های رایانه ای کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان را جذب کرده و آنها را غرق خودش ساخته است. همچنین بازی های رایانه ای دارای عناصری هستند که میتوان از طریق این عناصر، اصول یادگیری و آموزشی را در این بازی ها پیاده کرده و از جذابیت های بازی های رایانه ای برای جذاب و اثربخش تر کردن یادگیری و آموزش بهره جست. در این بین بازی های رایانه ای ایفای نقش آنلاین جمعی، هم دارای ویژگی های بازی های رایانه ای و هم دارای ویژگی های جامعه یا اجتماعات آنلاین می باشد و با برخورداری از این دو ویژگی می تواند ارتباطات اجتماعی تعاملی جذابی را برای یادگیرندگان فراهم کند. از این رو راهبرد آموزش و یادگیری بسیار مناسبی در آموزش زبان بشمار می رود زیرا مطابق با تحقیقات، راهبرد آموزشی زبان دوم هم باید درگیر کننده باشد و هم زمینه ارتباط اجتماعی برای بکارگیری زبان مورد نظر در موقعیت های واقعی را فراهم کند. ولی در این زمینه مطالعاتی که نشان دهد که بازی های رایانه ای آنلاین جمعی، چگونه محیط های یادگیری مطلوبی را می توانند برای آموزش زبان دوم فراهم کنند با کمبود مواجه هستیم از این رو این مقاله ویژگی های محیط های یادگیری مطلوب یادگیری زبان از منظر رویکردهای معروف در آموزش زبان دوم را توضیح داده و همچنین تشریح چالش های آموزش زبان دوم در آموزش های فعلی را تشریح می کند. در نهایت نیز توضیح داده شده است که بازی های رایانه ای ایفای نقش آنلاین، دارای ویژگی هایی هستند که راه حل مناسبی برای حل چالش های فعلی آموزش زبان دوم می باشد.

کلید واژگان :

بازی های رایانه ای، بازی های رایانه ای آنلاین جمعی، آموزش مبتنی بر بازی های رایانه ای، آموزش زبان دوم



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک