چکیده :

هدف: هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه دوزبانگی با اعتماد به نفس دانش‌آموزان ابتدایی بود. روش: توصيفي تحلیلی است كه از نظر نوع یک تحقیق پیمایشی به حساب می‌آید. جامعه آماري تحقیق کلیه‌ی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهر پاوه و برای برآورد حجم نمونه تعداد 90 نفر از طریق روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. یافته ها و نتیجه گیری: ضمن بررسی رابطه اعتماد به نفس و دوزبانگی دانش‌آموزان به این نتیجه رسیده است که بین اعتماد به نفس و دوزبانگی دانش‌آموزان رابطه معنادار وجود دارد. نهایتاً این پژوهش نشان می‌دهد که همسو با پژوهش‌های پیشین می‌باشد.

کلید واژگان :

دوزبانگی، اعتماد به نفس، دانش‌آموزان ابتدایی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک