چکیده :

کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصر حاضر به سرعت در حال گسترش است و همه ابعاد زندگی از جمله تعلیم و تربیت را در در شکل های متفاوت آن دچار تغییر نموده است. فناوری های نوین در برنامه های نظام آموزش و پرورش گام های موثر و ماندگاری دارد که می تواند تحول کیفی اهداف، برنامه ها، روشها، شیوه ها و در نتیجه اثر بخشی آموزش و پرورش را به دنبال داشته باشد. توسعه فناوری های نوین مشکلات قدیمی تر حوزه آموزش، از جمله کاربردی بودن آموزش، شناسایی و انتخاب نیازهای مخاطبان، محوریت دانش آموزان و علایق او در آموزش و تغییر نقش معلم به عنوان عامل هدایتگری و همچنین رسیدن به آموزش مستمر و مادام العمر را تحت تاثیر قرار می دهد؛ البته آنچه در این میان حلقه مفقوده تفکرات آموزشی است و توجه به آن اهمیت ویژه دارد، دقت در کاربرد مثبت و منفی فناوریهای نوین در نظام آموزش و پرورش می باشد که در این مقاله به بررسی آن پرداخته ایم.

کلید واژگان :

فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و پرورش ، تحولات آموزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک