چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه مدیریت دانش با اثربخشی دبیران تربیت بدنی استان آذربایجان غربی می باشد. جامعه آماری این مطالعه کلیه دبیران تربیت بدنی (1500 نفر) آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی 94-1393بوده است. تعداد266 نفر از دبیران تربیت بدنی استان آذربایجان غربی پرسشنامه‌های مدیریت دانش لاوسون (2003) و پرسشنامه‌ ااثربخشی دبيران را تکمیل نمودند. پس از جمع آوری داده‌ها با استفاده از روش آماری همبستگی اسپیرمن اقدام به تجزیه و تحلیل داده‌ها شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین مدیریت دانش با اثربخشی دبیران همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج نشان که بین مولفه های مدیریت دانش با اثربخشی دبیران رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، اثر بخشی دبیران، تربیت بدنی، استان آذربایجان غربی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک