چکیده :

درهرسازمان آموزشی به عنوان یک نهاد اجتماعی که برای تامین بخشی از نیازهای انسانی بوسیله تعدادی از افراد همان اجتماع تاسیس می شود،شناخت اهداف یک سازمان آموزشی از مسائل مهم برای مدیران سازمان است. چرا که آشنا نبودن با این اهداف مساوی است با ارتقاء نبخشیدن کیفیت آموزش، و امروزه سطح کیفیت آموزش را بدرستی باید متفاوت با گذشته دانست. در حقیقت یک مدیریت خوب و شایسته است که با شناسایی منابع صحیح انسانی و مادی و معنوی در محیطهای آموزشی می تواند از بهترین روشهای موجود برای یاددهی و یادگیری در جهت کیفیت آموزش و بهبود وضع آموزشی استفاده کند.از آنجایی که آموزش پایه و اساس رشد انسانی است و امروزه توسعه انسانی متضمن توسعه فناوری اطلاعاتی است که آموزش الکترونیک می تواند از اصول اساسی آن باشد. به دلیل روشن تر کردن مفاهیم اساسی آموزش الکترونیکی و همچنین رویکرد روزافزون موسسات و ارگانهای مختلف در بکارگیری آموزش الکترونیکی در ایران، بررسی ابعاد گوناگون این موضوع مورد نیاز به نظر می رسد. در این مقاله سعی شده است وجوه مختلف آموزش الکترونیکی مورد بررسی قرار گیرد و مزایا و معایب فرایند تغییر آموزش سنتی به آموزش الکترونیکی، و جنبه های اقتصادی و مدیریتی آموزش الکترونیکی در این مقاله مرور گردد.

کلید واژگان :

آموزش الکترونیکی - آموزش راه دور (مجازی) فرایند تغییر - سازمان - مدیریت - فناوری اطلاعات و ارتباطات



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک