چکیده :

چکیده : سازمان‌ها و شرکت‌ها به صورت گسترده‌ای از نظام پیشنهادات کارکنان برای استخراج ایده‌های خلاقانه روی آورده‌اند. اما علیرغم وجود مزایای بسیار زیاد این سیستم، حفظ پایایی نظام پیشنهادات هنوز هم چالش جدی برای سازمان‌ها است. در این مقاله ضمن معرفی ساختار الگوهای خودپایایی نظام پیشنهادات تلاش می‌شود تا نقش چارچوب‌های ارزیابی خودپایایی نظام پیشنهادات در ارتقای جایگاه عملکردی سازمان‌ها و بانک تبیین شود. پنج عامل برای بررسی پایداری یا خودپایایی از جمله رهبری و محیط کار، قابلیت و توانمندی، اثربخشی، ساختار پاداش و تشویق و موانع نظام پیشنهادات مورد تحلیل قرار می‌گیرد و در مقاله نشان داده می‌شود که پایداری نظام پیشنهادات می‌تواند در یک الگوی سه مرحله‌ای شامل مرحله ابتدایی ایجادی، مرحله توسعه، رشد و نمو و مرحله پیشرفته تبیین شود. در پایان مدل مورد بحث، شیوه های کلیدی مرتبط برای هر یک از این مراحل را در جهت خودپایایی نظام پیشنهادات و یادگیری سازمانی ارائه داده است.

کلید واژگان :

نظام پیشنهادات، خودپایایی، نوآوری، یادگیری سازمانی، خلاقیت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک