چکیده :

امروزه صنعت گردشگري در دنیا یکی از منابع مهم درآمدزایی ودرعین حال از عوامل موثر در تبادلات فرهنگی بین کشورهامحسوب می شود.گردشگري بیش از آنکه یک صنعت وفعالیت اقتصادي باشد، پدیده اي فرهنگی است ونقش مهمی درایجاد تغییرات فرهنگی ایفا می کند.فرهنگ گردشگر و میزبان درمحیطی به نام مقصدبطورمستقیم وبلاواسطه عرضه می شود.بهره برداري صحیح ازاین تعامل فرهنگی منجر به تقویت فرهنگ ملی ودرك بهتر فرهنگ بین المللی می شود.جهانی سازي فرهنگی ومقاومت خرده فرهنگ ها براي جلوگیري ازحل شدن در این فرهنگ جهانی یکی از مهم ترین دغدغه هاي حافظان ودلسوزان فرهنگ ملی درکشورهاست.ازاین رودراین مقاله ضمن معرفی گردشگري و گردشگري فرهنگی به فرهنگ معنوي که عاملی در جذب گردشگر فرهنگی است پرداخته می شود.

کلید واژگان :

گردشگري،گردشگري فرهنگی،فرهنگ معنوي،تعامل فرهنگی،تغییرات فرهنگی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک