چکیده :

خلاصه یکی از مشکلاتی که مدیران بازاریابی امروزه با آن مواجه هستند، عبارتست از آنکه تلاش آنها براي خلق و نگهداري نام و نشان تجاري فاقد برنامه ریزي لازم بوده که یکی از راه حل هاي آن می تواند تعامل با مصرف کنندگان از طریق رسانه هاي اجتماعی باشد. اما چارچوب هاي رسانه هاي اجتماعی برخی از نقاط قوت بازاریابی را از شرکت ها گرفته و آنها را به مصرف کنندگان محصولاتشان داده است. از این منظر اصطلاحی با نام تجاري منبع باز ظاهر می شود که در آن مصرف کنندگان تنها در مورد نام تجاري و محتواي آن بحث نمی کنند بلکه در ایجاد آن نیز نقش ایفا می کنند. در حوزه رسانه هاي اینترنتی مصرف کنندگان در چهار حوزه فعالیت می کنند که در این مقاله سعی می گردد با روشی توصیفی نماي جامعی از هر یک از آنها تبیین شود و پیشنهادهایی براي مدیران نشان تجاري ارایه گردد. همچنین نتایج تحقیق نشان می دهد که کاهش کنترل نشان تجاري در رسانه هاي اجتماعی موجب افزایش تعداد طرفداران آن خواهد شد.

کلید واژگان :

رسانه هاي اجتماعی، نام تجاري، مصرف کنندگان، بازاریابی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک