چکیده :

ساختار بازار را می¬توان مهم¬ترین ویژگی هر صنعت دانست که بدون توجه و شناخت آن نمی¬توان تحلیل منطقی از وضعیت آن صنعت داشت. در این مطالعه به بررسی ساختار بازار زیربخش‌های صنعتی ایران در سطح کدهای چهار رقمیISIC برای دوره 1381 تا 1386 پرداخته می¬شود. برای محاسبه ساختار بازار از رویکرد منطق فازی استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که به طور متوسط زیربخش¬های صنعتی ایران از سال 1381 تا 1385 به انحصار نزدیک شدند ولی در سال 1386 این روند متوقف شده است و زیربخش¬های صنعتی ایران رقابتی¬تر شده¬اند.

کلید واژگان :

ساختار بازار، زیربخش¬های صنعتی، ایران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک