چکیده :

هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان سال اول دبیرستان های شهرستان مهران بود. بدین منظور در یک مطالعه تجربی با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل، 42 نفر از دانش آموزان به روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. در این پژوهش از آزمون شخصیت سنج کالیفرنیا (سازگاری اجتماعی کالیفرنیا) جهت اندازه گیری سازگاری اجتماعی دانش آموزان استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که برنامه آموزش مهارت های زندگی می تواند به عنوان یک برنامه تکمیلی باعث بهبود عملکرد دانش آموزان دبیرستانی شود.

کلید واژگان :

مهارت های زندگی،سازگاری اجتماعی،اثربخشی، شهرستان مهران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک