چکیده :

امروزه کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در جهان معاصر با سرعت فزاینده ای در حال گسترش است و همه ابعاد زندگی از جمله، تعلیم و تربیت را در شکل های متفاوت آن دچار دگرگونی کرده است. رایانه ها دارای قابلیت ها و امکانات متعدد و متنوع می باشند. یکی از قابلیت های آن توانایی انجام بازی هایی برای گذراندن اوقات و سرگرم نمودن افراد می باشد. همزمان با حضور بازي‌‌‌هاي رايانه‌اي در دنياي نوجوانان، بحث از مفيد يا مضر بودن آن نيز مطرح است. تحقيق حاضر به منظور بررسی رابطه بازی های کامپیوتری با سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان مدارس شهرستان مهران انجام شده است. این پژوهش از لحاظ ماهیت و هدف، از نوع تحقیقات میدانی- کاربردی و از لحاظ روش توصیفی – تحلیلی است. جامعه آماري اين پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان مقطع دبیرستان شهرستان مهران بود. که با استفاده از نمونه‌گيري تصادفي طبقه‌اي در این تحقیق تعداد 90 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. ابزار اندازه گیری پرسش نامه بود. در این پژوهش اطلاعات با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و ازمون t مورد بررسی قرار گرفت. نتايج تحقيق نشان داد كه بین میزان استفاده از بازي‌‌‌هاي کامپیوتری با با سلامت روان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

بازی های کامپیوتری، عملکرد تحصیلی، سلامت روان، دانش آموزان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک