هدف از این تحقیق تدوین الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت اسلامی در دوره متوسطه به منظور آموزش همه جانبه تربیت اسلامی در دروس مختلف وتوسط معلمان مربوطه بوده تا یادگیری مفاهیم ومهارت های مربوط به تربیت اسلامی،از روی استدلال وباور عمیق قلبی صورت پذیرد و درآینده زندگی فراگیران نقش موثری ایفا نماید. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی ودر نهایت بعد از تحلیل داده ها به منظور استخراج الگوی مطلوب به صورت پژوهش نظریه ای بوده است.یافته های پژوهش حاکی از این است که الگوی مطلوب تربیت اسلامی ، ارائه آن به صورت تلفیق چند رشته ای است. یعنی ارائه معارف اسلامی درکلیه دروس به صورت مستدل، مرتبط با موضوعات دروس و مطابق با اهداف غایی تربیت اسللمی است. همچنین به جهت اهمیت موضوع، در ارزشیابی دروس، بخش تربیت اسلامی سهم حدود 15 درصدی خواهد داشت. بطوریکه از 20 نمره ارزشیابی مربوط به هردرس، 3 نمره جهت ارزشیابی از محتوای مرتبط با آن درس در زمینه تربیت اسلامی خواهد بود.
کلید واژگان :برنامه درسی،تربیت اسلامی،دوره متوسطه
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6147500266698481
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین همایش ملی روان شناسی و علوم تربیتی
- برگزار کنندگان : دانشگاه ازاد شادگان(خوزستان)
- تاریخ ثبت : 1395/07/06 22:27:46
- ثبت کننده : غلامحسین میکائیلو
- تعداد بازدید : 297
- تعداد فروش : 0
